α. Στο έργο «Η μεταστροφή του
Αποστόλου Παύλου» ο Caravaggio
επικεντρώνεται στην εσωτερική
συμμετοχή του Αγίου Παύλου σε αυτή
τη στιγμή της θρησκευτικής έκστασης,
δημιουργώντας ένα σκοτεινό
και μυστηριώδες φόντο. Παρόλο
που ο θεατής δεν βλέπει κάποια
ουράνια οπτασία, η σκηνή μπορεί να
προσδιοριστεί εύκολα ως μεταστροφή
του Αγίου Παύλου λόγω των
συναισθημάτων, που εντείνονται από
τον φωτισμό. Σε αυτό το συγκεκριμένο
έργο, ο Caravaggio χρησιμοποιεί
όχι μόνο δραματικό φωτισμό, αλλά
τοποθετεί έτσι τους χαρακτήρες, ώστε
να εντείνει τη στιγμή της μεταστροφής
του Αγίου Παύλου, ο οποίος και είναι
ο κύριος χαρακτήρας του πίνακα.
Έπεσε μακριά από το άλογό του και
κείται με την πλάτη του στο έδαφος.
Ο Απ. Παύλος αντανακλά περισσότερο
φως από όλους τους χαρακτήρες και
η προσοχή δίνεται σε αυτόν κατά ένα περίεργο τρόπο. Γιατί ο Παύλος είναι στο έδαφος, πολύ μικρότερος από το άλογο, που και αυτό βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο του πίνακα. Το σώμα του Παύλου δεν είναι κατά πρόσωπο προς τον θεατή και η παρουσία του είναι ισχυρή.
Wikipedia, “Conversion on the Way to Damascus”
Στο έργο του «Η Μεταστροφή του Αγίου Παύλου» (1601), ο Άγιος Παύλος είναι ένας άξεστος
νεαρός στρατιώτης, ενώ ένας ρυτιδωμένος και φαλακρός χωρικός βαστάει το άλογό του. Ο πίνα-
κας, με τις ρεαλιστικές μορφές σε φυσικό μέγεθος, αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση για συμμε-
τοχή στο «μυστήριο της μεταστροφής». Είναι χαρακτηριστικό ότι το δραματικό στοιχείο γίνεται
καλύτερα αντιληπτό, αν ο θεατής παρατηρήσει τον πίνακα γονατιστός από την είσοδο του παρεκ-
κλησίου (στη Σάντα Μαρία ντελ Πόπολο της Ρώμης).
Καραβάτζιο: Απαστράπτων στο απόλυτο σκοτάδι (εικόνες)
Άρθρο στην ηλ/νική εφημερίδα tvxs (18.7.2016)(http://tvxs.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας