Συλλογή είκοσι εικόνων με θέμα τον Μωάμεθ και την απόδοση της μορφής του στην τέχνη. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με την εικονογραφία του προφήτη του Ισλάμ, καθώς και να εξασκηθούν στην παρατήρηση εποπτικού υλικού. Απώτεροι στόχοι είναι να προβούν οι μαθητές σε δημιουργικές συγκρίσεις μεταξύ των εικόνων, αλλά και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τον βίο του Μωάμεθ.
Πιο συγκεκριμένα, η συλλογή περιλαμβάνει ασιατικά έργα τέχνης, που χρονολογούνται από τον 14ο έως και τον 19ο αιώνα, μέσα από τα οποία προβάλλονται επιμέρους γεγονότα από τη ζωή του Μωάμεθ. Να σημειωθεί, επίσης, ότι για κάθε εικόνα δίνονται σύντομες πληροφορίες με μορφή επεξήγησης, καθώς και σχετικός υπερσύνδεσμος.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται
να προβούν οι μαθητές σε δημιουργικές συγκρίσεις ανάμεσα στην
εικονογραφία του Μωάμεθ και την απόδοση των ιερών προσώπων του
Χριστιανισμού στη βυζαντινή τέχνη. Αναζητώντας, μάλιστα, τους
συμβολισμούς κάθε παράστασης, καλλιεργείται η παρατηρητικότητα και η
κριτική σκέψη.
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο τόσο του
μαθήματος των Θρησκευτικών όσο και των Εικαστικών ή της Ιστορίας.
Συλλογή είκοσι εικόνων με θέμα το Κοράνιο. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με το ιερό βιβλίο του Ισλάμ, καθώς και να εξασκηθούν στην παρατήρηση εποπτικού υλικού. Οι εικόνες της συλλογής, μάλιστα, συμβάλλουν στην οπτικοποίηση εννοιών και συνδέονται με την καθημερινή πραγματικότητα του σύγχρονου κόσμου.
Πιο συγκεκριμένα, μέσα από τις εικόνες προβάλλονται μεμονωμένες σελίδες χειρογράφων με το Κοράνιο, σύγχρονες φωτογραφίες του ιερού βιβλίου, λεπτομέρειες από τη στάχωση και τη διακόσμησή του, καθώς και στίχοι γραμμένοι σε αραβική καλλιγραφία. Για κάθε εικόνα, επίσης, δίνονται σύντομες πληροφορίες, με σκοπό τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών, καθώς και σχετικός υπερσύνδεσμος.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το
μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, προκειμένου να προβούν οι
μαθητές σε δημιουργικές συγκρίσεις του Κορανίου με τα ιερά βιβλία άλλων
θρησκειών.
Συλλογή είκοσι φωτογραφιών με θέμα τα ισλαμικά τεμένη. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τους χώρους λατρείας του Ισλάμ, καθώς και να εξασκηθούν στην παρατήρηση φωτογραφιών. Οι εικόνες της συλλογής, μάλιστα, συμβάλλουν στην οπτικοποίηση εννοιών και συνδέονται με την καθημερινή πραγματικότητα του σύγχρονου κόσμου.
Πιο συγκεκριμένα, μέσα από τις φωτογραφίες προβάλλονται μουσουλμανικά τζαμιά από διάφορα μέρη του κόσμου, δίνεται έμφαση στα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά τους και τονίζεται η εξάπλωση της ισλαμικής θρησκείας. Να σημειωθεί, επίσης, ότι για κάθε φωτογραφία δίνονται σύντομες πληροφορίες με μορφή επεξήγησης, καθώς και σχετικός υπερσύνδεσμος.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο
εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει τη συλλογή των φωτογραφιών είτε
κατά την παρουσίαση των πληροφοριών για το νέο γνωστικό αντικείμενο είτε
κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας του. Οι μαθητές μπορούν να δουλέψουν
σε ομάδες και να αντλήσουν πληροφορίες για τους ισλαμικούς ναούς, όπως
ποιο είναι το κάθε τέμενος και πού βρίσκεται. Το μαθησιακό αντικείμενο
μπορεί να αξιοποιηθεί, προκειμένου να προβούν οι μαθητές σε δημιουργικές
συγκρίσεις μεταξύ των τεμενών που βρίσκονται σε διαφορετικούς τόπους,
αλλά και με τους χώρους λατρείας άλλων θρησκειών.
Συλλογή δεκαεννέα εικόνων με θέμα την ισλαμική τέχνη. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τα γνωρίσματα της τέχνης του Ισλάμ, καθώς και να εξασκηθούν στην παρατήρηση εποπτικού υλικού. Οι εικόνες της συλλογής, μάλιστα, συμβάλλουν στην οπτικοποίηση εννοιών και συνδέονται με την καθημερινή πραγματικότητα του σύγχρονου κόσμου.
Πιο συγκεκριμένα, μέσα από τις εικόνες προβάλλονται ισλαμικά τεμένη διακοσμημένα με αραβουργήματα και εφυαλωμένα πλακίδια, σκεύη από διάφορα υλικά, καλλιγραφικές συνθέσεις και πίνακες ζωγραφικής. Για κάθε εικόνα, επίσης, δίνονται σύντομες πληροφορίες, με σκοπό τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών, καθώς και σχετικός υπερσύνδεσμος.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το
μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, προκειμένου να προβούν οι
μαθητές σε δημιουργικές συγκρίσεις για τη σχέση ανάμεσα στην τέχνη και
τα χαρακτηριστικά της ισλαμικής θρησκείας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας