Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

Το όνειρο του Ιακώβ


PD11
Ο Ιακώβ αποχαιρέτισε τους γονείς του κι έφυγε. Πεζοπορούσε όλη την ημέρα. Όταν το δειλινό ο ήλιος έδυσε, βρήκε μια πέτρα και την έβαλε για μαξιλάρι και ξάπλωσε να κοιμηθεί. Βαθύς ύπνος τον πήρε, καθώς ήταν πολύ κουρασμένος. Εκείνο το βράδυ είδε ένα παράξενο και σημαδιακό όνειρο. Μια σκάλα στηριγμένη στη γη έφθανε ως τον ουρανό. Άγγελοι του Θεού ανέβαιναν και κατέβαιναν. Στην κορυφή της σκάλας ήταν ο Θεός που του είπε: «Είμαι ο Θεός του Αβραάμ και του Ισαάκ. Θα ευλογήσω κι εσένα. Θα σου χαρίσω τη γη που τώρα βρίσκεσαι. Οι απόγονοί σου θα πληθύνουν σαν την άμμο της θάλασσας και θ’ απλωθούν σ’ όλα τα σημεία του ορίζοντα. Μέσα από σένα και τους απογόνους σου θα ευλογηθούν όλες οι φυλές της γης. Εγώ θα είμαι μαζί σου και θα σε προστατεύω. Από δω και πέρα θα ονομάζεσαι Ισραήλ».
Ξύπνησε ο Ιακώβ ταραγμένος, σηκώθηκε και είπε φοβισμένος: «Εδώ λοιπόν είναι ο Θεός! Πόσο φοβερός είναι αυτός ο τόπος!». Έστησε όρθια την πέτρα που είχε για μαξιλάρι και την περίχυσε με λάδι. Ονόμασε τον τόπο εκείνο Βαιθήλ, δηλαδή Σπίτι του Θεού, κι έκανε ένα τάμα: «Αν ο Θεός σταθεί δίπλα μου και με προστατέψει, αν προνοήσει για την τροφή και το ντύσιμό μου, όταν με το καλό επιστρέψω στο πατρικό μου, θα τον έχω δικό μου Θεό. Αυτό το λιθάρι θα είναι ο βωμός του Θεού κι απ’ όλα τα αγαθά μου θα προσφέρω σ’ αυτόν το ένα δέκατο».
Ο Ιακώβ ταξίδεψε ως τη Μεσοποταμία, στον θείο του, τον Λάβαν. Εκεί έμεινε δεκατέσσερα χρόνια. Δούλεψε σκληρά κι έφτιαξε μεγάλη περιουσία. Παντρεύτηκε δυο γυναίκες – εκείνη την εποχή συνηθιζόταν να παίρνουν οι άντρες περισσότερες από μία γυναίκες – τη Λεία και τη Ραχήλ και απέκτησε δώδεκα παιδιά.  Μετά τα δεκατέσσερα χρόνια αποφάσισε να επιστρέψει στη Γη Χαναάν, με την ελπίδα ότι θα είχε περάσει ο θυμός του Ησαύ και θα μπορούσαν να ζήσουν ειρηνικά τα δυο αδέλφια. Πράγματι, ταξίδεψε με τις γυναίκες και τα παιδιά του, τους υπηρέτες και τα κοπάδια του. Στο δρόμο της επιστροφής του φανερώθηκε πάλι ο Θεός. Του έστειλε άγγελο με τον οποίον ο Ιακώβ πάλεψε. Ύστερα ακούστηκε η φωνή του Θεού: «Το όνομά σου από δω και πέρα θα είναι Ισραήλ, που σημαίνει δυνατός, γιατί φάνηκες δυνατός στον Θεό και θα είσαι δυνατός και στους ανθρώπους».
Λίγο αργότερα συναντήθηκε με τον Ησαύ. Έτρεξε πρώτος ο Ιακώβ και προσκύνησε τον αδελφό του. Εκείνος συγκινημένος τον αγκάλιασε και τον φίλησε. Η έχθρα είχε ξεχαστεί. Αγάπη και χαρά γέμισαν τη ζωή των  δυο αδελφών.
Αν θέλεις ν΄ ακούσεις την αφήγηση του κειμένου, κάνε κλικ εδώ


Pemptousia-gia-paidia-Footer-600x122 
Πηγή/Αναδημοσίευση:http://www.pemptousia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...