Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Λόγια αγάπης να της λες...


«Λόγια αγάπης να της λες...», συμβουλεύει τον σύζυγο για το πώς να συμπεριφέρεται και με τι λόγια να λέει στη σύζυγό του όχι ένας απλός άγιος, αλλά ο μέγιστος οικου­μενικός πατέρας και διδάσκαλος της Εκκλησίας Ιωάννης Χρυ­σόστομος.

«Εγώ (να της λες) από όλα τη δική σου αγάπη προ­τιμώ και τίποτε δεν μου είναι τόσο βασανιστικό ή δυσάρεστο, όσο το να βρεθώ κάποτε σε διάσταση μαζί σου. Κι αν όλα χρει­ασθεί να τα χάσω, κι αν γίνω φτωχότερος από τον Ίρο, κι αν στους έσχατους βρεθώ κινδύνους, οτιδήποτε κι αν πάθω, όλα μου είναι ανεκτά καί υποφερτά, όσο εσύ μου είσαι καλά. Και τα παιδιά τότε μου είναι περιπόθητα, εφόσον εσύ μας συμπαθείς... 

Ίσως κάποτε σου πει: Ποτέ ως τώρα δεν ξόδεψα από τα δικά σου, έχω ακόμη τα δικά μου, πού μου 'δωσαν οι γονείς μου. Τό­τε πες της: Τι λες, καλή μου; Έχεις ακόμη τα δικά σου; Ποια λέ­ξη μπορεί να 'ναι χειρότερη από αυτή; Σώμα δεν έχεις πια δικό σου κι έχεις χρήματα; Δεν είμαστε δύο σώματα μετά τον γάμο, αλλά γίναμε ένα. Δεν έχουμε δύο περιουσίες, αλλά μία... Όλα δικά σου είναι, κι εγώ δικός σου είμαι, κορίτσι μου. Αυτό με συμ­βουλεύει ο Παύλος λέγοντας ότι ο άνδρας δεν εξουσιάζει το σώμα του, αλλά η γυναίκα. Κι αν δεν έχω εγώ εξουσία στο σώμα μου αλλά εσύ, πόοο μάλλον δικά σου είναι τα χρήματα...

Ποτέ να μην της μιλάς με πεζό τρόπο, αλλά με φιλοφροσύνη, με τι­μή, με αγάπη πολλή. Να την τιμάς και δεν θα βρεθεί στην ανά­γκη να ζητήσει επαίνους άλλου, αν έχει τους δικούς σου. Να την προτιμάς από όλους για όλα, για την ομορφιά, για τη σω­φροσύνη της, και να την εγκωμιάζεις. Να κάνεις φανερό ότι σ' αρέσει ή συντροφιά της κι ότι προτιμάς να μένεις στο σπίτι για να είσαι μαζί της, από το να βγαίνεις στην αγορά. Από όλους τους φίλους να την προτιμάς, και από τα παιδιά πού σου χάρι­σε, κι αυτά εξαιτίας της να τα αγαπάς» 


Πηγή: Εις την προς Εφεσίους 20, ΡG 6,146 στο Παναγιώτη Νέλλα, Ζώον θεούμενον: πρακτικές για μια ορθόδοξη κατανόηση του ανθρώπου, Αθήνα: 1981, σ. 84-84.
Αποδελτίωση: Προσκυνητής (14/2/2010)
 

1 σχόλιο:

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...