Σάββατο, 20 Απριλίου 2013

Ξεπερνώντας δημιουργικά την απόσταση:Το Σχίσμα του 1054

Στις αρχές της φετινής χρονιάς δύο  σχολεία (Γυμνάσιο-Λ.Τ. Ζηπαρίου και 10ο Λύκειο Περιστερίου), τρεις καθηγήτριες (η Ιωάννα Κομνηνού, εμπνεύστρια της συνδιδασκαλίας, η Αθανασίου Ελένη, θεολόγος του 10ου Λυκείου και εγώ) και 40 περίπου παιδιά συνεργάστηκαν για περίπου τρεις εβδομάδες πάνω στο γνωστό θέμα του Σχίσματος.

Και που είναι η πρωτοτυπία θα μου πείτε;

1. Τα δύο σχολεία: το ένα στην Κω το άλλο στην Αθήνα.
2. Καθένα από τα δύο σχολεία πήρε έναν ρόλο: Ορθόδοξοι - Ρωμαιοκαθολικοί
3. Τα παιδιά ενεπλάκησαν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης προσπαθώντας να βρουν επιχειρήματα, ώστε να υποστηρίξουν τη θέση τους.
4. Στην τηλεδιάσκεψη που ακολούθησε οι δύο "παρατάξεις" διεξήγαγαν ένα δημιουργικό, χωρίς φανατισμό, διάλογο εκθέτοντας τα επιχειρήματά τους.
5. Στην τελευταία φάση θα έπρεπε το κάθε σχολείο να αποφασίσει αν θα προχωρούσε τελικά σε Σχίσμα ή όχι.
6. Τα θέματα που συζητήθηκαν και τα εκατέρωθεν επιχειρήματα αποτυπώθηκαν στο "Συνοδικό" που συντάχθηκε γι' αυτό το σκοπό.

 
Λεπτομέρειες σχετικά με τη συνδιδασκαλία αυτή, τρόπο διεξαγωγή κ.λπ. μπορείτε να βρείτε στο άρθρο που φιλοξενήθηκε από το νεοσύστατο (το πρώτο τεύχος) εκπαιδευτικό διαδικτυακό περιοδικό "Εκπαιδευτικός Κύκλος".
 

Ολόκληρο το τεύχος μπορείτε να το βρείτε εδώ
Περισσότερα για το περιοδικό "Εκπαιδευτικός κύκλος" στην ηλεκτρονική του διεύθυνση: http://www.educircle.gr/http://www.educircle.gr/

Αναδημοσιευμένο από το ιστολόγιο της Μαρίας Διακογιώργη
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...