Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2016

«Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε» Ι. Το πέρασμα σε μια νέα σχολική κοινότητα, ένα καινούργιο κύκλο ζωής ( Α Γυμνασίου)

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
 Θ.Ε. Α1 «Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε»
[1ο δίωρο: ........................ ... / ... / 2016]

Θ.Ε. Α1 «Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε»
Ι.  Το πέρασμα σε μια νέα σχολική κοινότητα, ένα καινούργιο κύκλο ζωής (Γυμνάσιο)

Α. Αλλαγές, όνειρα και σχέδια
α. «Ο κηπουρός», Μουσική, Στίχοι: Βαγγέλης Γερμανός - Artful thinking - Διδάσκοντας μέσω της τέχνης. Μοτίβo έντεχνου συλλογισμού «ακούγοντας 2 x
  1. Ακούστε ήσυχα ένα μουσικό κομμάτι, αφήνοντας τον εαυτό σας να περιπλανηθεί στους ήχους και να απορροφηθεί από τη μελωδία και τους στίχους όσο το δυνατόν πιο πολύ.
  2. Κάντε μια λίστα με 5 λέξεις ή φράσεις γύρω από οποιαδήποτε όψη ή πτυχή της μουσικής ή των στίχων που ακούσατε.
  3. Επαναλάβετε τα βήματα 1 και 2: Να ακούσετε και πάλι, προσπαθώντας να προσθέσετε άλλες 5 λέξεις ή φράσεις στη λίστα σας.
   
   
   
   
   

β. «Οι αλλαγές, τα όνειρα, οι ανάγκες και τα σχέδιά μας» - TWPS[Σκέψου, Γράψε, Συζήτησε, Μοιράσου]
1. Ατομικός στοχασμός (Σκέψου) - Καταγραφή (Γράψε)
.............................................................................................
2. Συζήτηση ανά ζεύγη (Συζήτησε με τον/ην συμμαθητή/τριά σου)
.......................................................................................
..............................................................................................
3. Συνεισφορά ιδεών στην ολομέλεια της τάξης (Μοιράσου με τους/τις συμμαθητές/τριές σου)
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
.............................................................................................................
...............................................................................................................

Β. Δυσκολίες και προκλήσεις

α. «Πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό;», Στίχοι: Ζαχαρίας Παπαντωνίου, Μουσική: Αφροδίτη Μάνου - ArtfulThinking («ακούγοντας 2 x 5»):
   
   
   
   
   
β. «Ένας δωδεκάχρονος στη σύγχρονη Ελλάδα: Όλοι θέλουν το καλό μου! Εγώ ποιος ονειρεύομαι να γίνω;» - Ρόλος στον τοίχο (Αναγνώρισε τις προσωπικές σου δυνατότητες, διλήμματα και δυσκολίες)
...............................................................................................................
.............................................................................................................
.........................................................................................................
.................................................................................................................
........................................................................................................

Γ. Ανάγκη για προσωπική διαδρομή και οργάνωση

α. «Η μπαλάντα του οδοιπόρου», Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου, Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις - ArtfulThinking («αντιλαμβάνομαι, κατανοώ, νοιάζομαι») Ένα μοτίβο για την εξοικείωση με τις εσωτερικές -και μη ορατές εκ πρώτης όψεως- γωνίες θέασης.
Υπάρχουν τρία βασικά ερωτήματα που θα μας οδηγήσουν στην κατανόηση και στη διερεύνηση των στίχων του τραγουδιού:
  1. Τι μπορεί να σκέφτεται ή να νιώθει ο οδοιπόρος;
........................................................................................
...............................................................................................
....................................................................................................
  1. Τι θα μπορούσε ίσως να γνωρίζει ή να πιστεύει;
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
  1. Τι είναι αυτό για το οποίο πιθανόν να νοιάζεται και τι να φροντίζει;
................................................................................................
................................................................................................
...............................................................................................

ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
α. Να γράψεις ένα κείμενο σε τρεις παραγράφους, απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:
ποια είναι τα όνειρά μου; τι φοβάμαι; τι έχω ανάγκη;
τι ονειρεύομαι να γίνω ή να κάνω στη ζωή μου;
..............................................................................................
...................................................................................................
.....................................................................................................
τι φοβάμαι;
.......................................................................................................
.........................................................................................................
.........................................................................................................
τι έχω ανάγκη;
............................................................................................................
..........................................................................................................
........................................................................................................
β. Να απαντήσεις στην ερώτηση: Τι νομίζεις ότι μπορεί να σου προσφέρει η γνωριμία με την πίστη διαφόρων ανθρώπων, μέσα από το μάθημα των Θρησκευτικών, σε σχέση με τα όνειρα, τους φόβους και τις ανάγκες σου;
.................................................................................................
..................................................................................................
...........................................................................................

Αναδημοσίευση: http://www.kairosnet.gr/teaching/a-gymnasium/540-fyllo-ergasias-a-gymnasiou-megalonoume-kai-allazoume-parartima-kentrikis-makedonias
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...