Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου 2013

Ολοκλήρωση Διημερίδας του ΕΠΕΣ και του Συλλόγου Διδασκόντων του Πρότυπου Πειραματικού ΓΕ.Λ. Αγίων Αναργύρων

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Διημερίδα που οργάνωσε το ΕΠΕΣ (Επιστημονικό, Εποπτικό Συμβούλιο) και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Αγίων Αναργύρων με θέμα:
«Διδακτική και Αξιολόγηση: Θεωρία και πράξη»

Την Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2013 στον πολυχωρο «Μαρία - Έλενα» πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες εισηγήσεις:

  • Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας, Σταυρούλα Καλδή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Παν/μίου Θεσσαλίας
  • Εφαρμογή στα φιλολογικά μαθήματα, Δρ. Πολυξένη Μπίλλα, ΠΕ02
  • Εφαρμογή στις Φυσικές Επιστήμες, Δρ. Βασίλειος Λέλλος, ΠΕ04 
  • Αξιολόγηση του μαθητή, Ελένη Κατσαρού, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών Παν/μίου Κρήτης v Εφαρμογή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Σήμερα Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες, ανάλογα με το διδακτικό τους αντικείμενο και παρακολούθησαν σχετικές εισηγήσεις.
 
Ειδικότερα, οι θεολόγοι πήραμε μέρος στα παρακάτω βιωματικά εργαστήρια:
  • Νέες μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας στην πράξη: Ομαδοσυνεργασία – Καταιγισμός Ιδεών – Debates – Φιλμ, Θεώνη Μπούρα ΠΕ01, Master στην Πατερική Θεολογία, Παν/μιο Αθηνών
  • Φανατισμός και Νεολαία. Δρ. Παναγιωτόπουλος Δημήτριος, ΠΕ01
Είχα τη χαρά να βρίσκομαι εκεί παρέα με φίλους και συναδέλφους και έφυγα με τις καλύτερες εντυπώσεις!!!
Η Θεώνη μας "μύησε" στην άσκηση της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας ,στη χρήση του καταιγισμού ιδεών,των debates και των φίλμ ως υποστηρικτικά στη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών. Μας μοίρασε σημειώσεις, μας χώρισε σε ομάδες, μας έθεσε ερωτήματα επεξεργασίας, σηκωθήκαμε στον πίνακα, γράψαμε, παρουσιάσαμε, μέχρι και debate κάναμε με παρουσία δημοσιογράφου/συντονιστή!!!
Ήταν καθαρά βιωματικό εργαστήρι με όλους εμάς στη θέση των μαθητών!!!Το χαρήκαμε με την καρδιά μας και .... ναι κάναμε και λίγη φασαρία σαν παιδιά κι εμείς! Τα θέματά μας; Αυτοκτονία/ Αυτοθυσία και Ευθανασία!!!
Ο Δημήτρης αφού μας έδειξε στην πράξη έναν τρόπο χωρισμού σε όμαδες μας έβαλε να ασχοληθούμε με τον φανατισμό και τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να διδαχτεί αυτή η ενότητα. Εννοείται πώς πάλι παρουσιάσαμε και αυτήν την φορά κληθήκαμε να δημιουργήσουμε ... πόστερ!!!
Όταν μπορούν και συμβαίνουν τέτοιες αξιόλογες προσπάθειες πραγματικά αναρωτιέμαι τι νόημα έχουν οι εισηγήσεις - διαλέξεις χωρίς καμία διάδραση ή συμμετοχή που περιορίζονται στη σχέση εισηγητή - ακροατή....


Υ.Γ. Επιφυλάσσομαι για ανάρτηση φωτογραφιών και υλικού από τις πραγματικά χρήσιμες εισηγήσεις και χαίρομαι που οι συνάδελφοι αναλαμβάνουν τέτοιες πρωτοβουλίες!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...