Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Δημιουργική γραφή ποίησης - της Ξανθής Αλμπανάκη


Όπως έχετε ήδη καταλάβει σήμερα η μέρα είναι αφιερωμένη κυρίως στη δημιουργική γραφή. Μέσα λοιπόν από την αναζήτηση ανακάλυψα μια υπέροχη δουλειά των μαθητών της Ξανθής, φυσικά εμπνευσμένη από την ίδια!!!Ήδη σκέφτομαι .... σε πόσα μαθήματα θα μπορούσαμε να το αξιοποιήσουμε!!Για κάποιον λόγο το πρώτο που σκέφτηκα ήταν της Γ Γυμνασίου, η ενότητα με τη μεταστροφή του Παύλου.Τώρα σκέφτομαι τον Αβραάμ, τον Ιωσήφ, τα αδέρφια του, την Παναγία στον Ευαγγελισμό, τον Ιωσήφ, τους μαθητές του Χριστού, τον Χριστό πριν τη Σταύρωση, τον Ιούδα.
Ή μπορούμε να τους διαβάσουμε μια διδακτική ιστορία και να τους ζητήσουμε να μπουν στη θέση των πρωταγωνιστών.
Ή ίσως στη Β Λυκείου να παρουσιάσουν με αυτόν τον τρόπο τις διάφορες θεωρίς που έχουν αναπτυχθεί για το πρόσωπο του Χριστού.
Ή στη Β Γυμνασίου να κάνουν το ίδιο με τους πρωταγωνιστές των παραβολών ή των θαυμάτων.
Φαντάζομαι πως όλοι σας έχετε σκεφτεί κάτι ε;
Ευχαριστούμε την Ξανθή για τις εμπνεύσεις της!!!
Απολαύστε το υπέροχο αποτέλεσμα των μαθητών της!!!!





Δραστηριότητα δημιουργικής γραφής ποίησης on-line «Είμαι (I Am)»

«Η σχέση της ποίησης με τη φιλοσοφία μπορεί να είναι εξαιρετικά πολύπλοκη, αλλά και απόλυτα ευκρινής. Εξαρτάται από την τοποθέτηση του παρατηρητή μπροστά στο συνεχές της πνευματικής εργασίας. Επιπροσθέτως, ξεκίνησε σαν ποίηση. Ο Πλάτωνας αναγκάστηκε να δώσει έναν ολόκληρο αγώνα, προκειμένου να τη διακρίνει από την ποίηση, αλλά η ποίηση όπως την εννοούσε ο πατέρας της φιλοσοφίας ήταν ασφαλώς κάτι πολύ περισσότερο από την ποίηση όπως την εννοούμε σήμερα» (Μπλάνας, Ποίηση και φιλοσοφία, 1999).
Δημιουργήστε ένα ποίημα για ένα άλλο πρόσωπο με τίτλο “Εγώ είμαι”.
Επιλέξτε μια σύγχρονη πραγματικότητα (κατάσταση) ή μια παλιά. Πρέπει να θεωρήσετε και να βάλετε τον εαυτό σας σε αυτή την κατάσταση και να γράψετε το ποίημα από την οπτική ενός ατόμου που έχει κάνει μεγάλες εφευρέσεις ή ανακαλύψεις (Προμηθέας, Νεύτωνα, Αϊνστάιν κτλ). Προχωρήστε βήμα-βήμα...

Είμαι (I AM)
(όνομα ή χαρακτηριστικό της ταυτότητάς του)

1ο βήμα

Είμαι… .........................(I am…) (δύο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχεις ως άτομο)
Αναρωτιέμαι… ......................(I wonder… ) (κάτι για το οποίο έχεις απορίεςt)
Ακούω… .................................(I hear…) (ένα ήχο που ακούω)
Βλέπω…(I see…) .....................(μια σκηνή που φαντάζομαι)
Θέλω (I want…) .............................(κάτι που θέλω)
Είμαι… (I am…) .............................(επαναλαμβάνεται ο 1ος στίχος του ποιήματος)

2ο βήμα

Υποκρίνομαι…(I pretend… ) ........................(υποκρίνομαι ότι κάνω κάτι)
Αισθάνομαι… (I feel…) ...................................(ένα συναίσθημα σχετικά που έχω)
Αγγίζω… (I touch…) .....................................................(ένα φανταστικό άγγιγμα)
Ανησυχώ… (I worry…) ......................................(κάτι που ενδεχομένως με ενοχλεί)
Κλαίω… (I cry…) ..........................................................(κάτι που με κάνει λυπημένο)
Είμαι… (I am…)................................. (επαναλαμβάνεται ο 1ος στίχος του ποιήματος)

3ο βήμα

Καταλαβαίνω… (I understand…) ...................................(κάτι που αντιλαμβάνομαι ως αλήθεια the person deemstrue)
Λέω… (I say…) ...................................................................(κάτι στο οποίο πιστεύω)
Ονειρεύομαι I dream….................................................(κάτι το οποίο ονειρεύομαιt)
Προσπαθώ…. (I try… ) ...................................................(κάτι για το οποίο προσπαθώt)
Ελπίζω… (I hope…) ............................................................(κάτι για το οποίο ελπίζωr)
Είμαι… (I am…) ..........................................(επαναλαμβάνεται ο 1ος στίχος του ποιήματος)

Οπτικοποιείστε το ποίημα σας σε power point.

Δείτε τα αποτελέσματα!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...