Ο αναμενόμενος Μεσσίας - ελευθερωτής γεννιέται μέσα σε στάβλο.
Περιφρονημένοι βοσκοί μαθαίνουν πρώτοι το νέο.( Οι ποιμένες είναι εκπρόσωποι του λαού, στον οποίο πρώτα αγγέλεται η εκπλήρωση των επαγγελιών. Η τότε "καθωσπρέπει" κοινωνία, με επικεφαλής τη θρησκευτική ηγεσία, υποπτευόταν τους ποιμένες (βοσκούς) ως κλέφτες και ληστές, δεν τους δέχονταν ως αξιόπιστους μάρτυρες στα δικαστήρια, τους περιφρονούσε και τους απέκλει. Και όμως στο Ευαγγέλιο αυτοί γίνονται οι πρώτοι μάρτυρες του μεγάλου γεγονότος.Σε αυτούς αναγγέλεται η χαρμόσυνη είδηση. Αυτοί την ανέμεναν, σε αυτούς πρώτιστα αφορούσε και όχι στην Ιερουσαλήμ ούτε στο Ναό ούτε στο παλάτι του Ηρώδη)
Άγγελοι δοξολογούν.
Σοφοί Ανατολίτες τον υποδέχονται, τον προσκυνούν και του προσφέρουν δώρα.(Πέρα
από την αστρονομία και αστρολογία , ασχολούνταν με το σύνολο των τότε
επιστημών. Πιθανολογείται ότι ήταν περισσότεροι από τρεις και ασφαλώς θα
είχαν και συνοδούς. Τα τρια δώρα τους ήταν η συνηθισμένη προσφορά προς
τους βασιλείς.Τι κρύβεται πίσω από την προσκύνηση των μάγων; Οι ηγέτες
του Ισραηλιτικού λαού απέρριψαν τον Ιησού. Τη σωτηρία που έφερε εκείνος
αρχίζουν να την αναζητούν οι αλλοεθνείς και οι αλλόθρησκοι. Το μήνυμά του κηρύσσεται σε αυτούς και γίνεται αποδεκτό)
Με τη γέννηση του Χριστού ξεκινάει η νεα ανθρωπότητα, ένας νέος και αλλιώτικος κόσμος.
Η ενανθρώπηση του Θεού για τον εξανθρωπισμό του ανθρώπου.
Μόνο που το τίμημα γι΄αυτόν προμηνύεται βαρύ.....Ο σταυρός ρίχνει ήδη τη σκιά του στον Νεογέννητο....
Τις ευαγγελικές διηγήσεις για τη γέννηση και τα παιδικά χρόνια του Χριστού τις έχουμε ΜΟΝΟ στα
Ευαγγέλια του Ματθαίου και του Λουκά.Και οι δυο θέλουν να δείξουν :
ποιός είναι ο Ιησούς, από που προέρχεται,ποια θέση παίρνει απέναντί του ο
λαός, τι σημαίνει γι΄αυτόν ο Ιησούς, τι έχει κάνει με Αυτόν για τους
ανθρώπους ο Θεός.
Αυτές λοιπόν ΔΕΝ είναι διηγήσεις, ΔΕΝ είναι ρεπορτάζ, ΟΥΤΕ καθαρή ιστορία. Είναι ιστορικές διηγήσεις ανάμικτες με στοιχεία κηρυκτικά.
Οι ευαγγελιστές Ματθαίος και Λουκάς ΔΕΝ αναφέρουν ημερομηνία και ώρα της γέννησης του Χριστού.
Η 25η Μαρτίου θεωρούνταν από τα παλιά χριστιανικά χρόνια ως η μέρα της
δημιουργίας του κόσμου. Αυτή επικράτησε κάποτε να θεωρείται και ως η
ημέρα του Ευαγγελισμού. Έτσι η 25η Δεκεμβρίου (εννιά μήνες μετά)
ορίστηκε ως η ημέρα της γέννησης.Το 525 ο μοναχός Διονύσιος ο Μικρός
πρότεινε στη Ρώμη ( όπου η χρονολογική μέτρηση άρχιζε από την κτίση της
πόλης) την καθιέρωση της χριστιανικής χρονολόγησης (από τη γέννηση και
εξής). Αυτή επικράτησε στη Δύση τον 8ο αιώνα ενω στην Ανατολή τον
16ο-17ο αι. Όμως από μη ακριβή υπολογισμό όρισε τη γέννηση του Χριστού
5-6 χρόνια αργότερα από τη σωστή χρονολογία (δηλαδή ο Χριστός γεννήθηκε
5-6 χρόνια νωρίτερα από την ισχύουσα σήμερα χρονολογία).Όταν
επισημάνθηκε το σφάλμα, εκτιμήθηκε ότι η ουσία του γεγονότος της
Γέννησης δεν μειώνεται. Και κρίθηκε ότι, για πρακτικούς λόγους (αλλιώς
έπρεπε να διορθωθούν αναρίθμητες χρονολογίες!) ήταν προτιμότερο να
μείνει η χρονολογία ως έχει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.