ΤΙΤΛΟΣ: Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ (3Ο ΔΙΩΡΟ) – ΤΑΞΗ Γ΄
1) ΔσρΑ: Ξεκινώντας
τη νέα διδακτική ενότητα. Η Εκκλησία πορεύεται και απευθύνεται σ΄ όλα
τα έθνη ακολουθώντας την εντολή του Χριστού «πορευθέντες μαθητεύσατε
πάντα τα έθνη… βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού
και του Αγίου Πνεύματος».
ΑΓΟΡΙΑ | ΚΟΡΙΤΣΙΑ |
Βάλτε σε κύκλο λέξεις που συνδέονται με τους όρους « ιεραποστολή» και «ιεραπόστολος». | Βάλτε σε κύκλο λέξεις που συνδέονται με τους όρους «μαρτυρία» και «διακονία». |
ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ (Α΄ ΚΟΡΙΝΘ. 4, 9-13) | ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ |
9 Γιατί νομίζω ότι ο Θεός εμάς τους αποστόλους μάς έδειξε τελευταίους σαν μελλοθάνατους, γιατί θέατρο γίναμε στον κόσμο, και σε αγγέλους και σε ανθρώπους. 10 Εμείς μωροί για το Χριστό, εσείς όμως φρόνιμοι στο Χριστό. εμείς αδύναμοι, εσείς όμως ισχυροί. εσείς ένδοξοι, εμείς όμως ατίμητοι. 11 Μέχρι την ώρα αυτήν και πεινούμε και διψούμε και είμαστε γυμνοί και μας χαστουκίζουν και δε ζούμε σε σταθερό μέρος 12 και κοπιάζουμε εργαζόμενοι με τα ίδια μας τα χέρια. Όταν μας βρίζουν, ευλογούμε. όταν μας καταδιώκουν, το ανεχόμαστε. 13 όταν μας δυσφημούν, παρακαλούμε ευγενικά. σαν σκουπίδια του κόσμου γίναμε, όλων αποσφούγγισμα ως τώρα. 14 Δε σας γράφω αυτά για να σας ντροπιάζω, αλλά σαν τέκνα μου αγαπητά σας νουθετώ. 15 Γιατί και αν μύριους παιδαγωγούς έχετε στο Χριστό, όμως δεν έχετε πολλούς πατέρες. Γιατί στο Χριστό Ιησού μέσω του ευαγγελίου εγώ σας γέννησα. 16 Σας παρακαλώ, λοιπόν, μιμητές μου γίνεστε. |
♣ Τι μαρτυρεί ο
Απ. Παύλος για το ιεραποστολικό έργο του; Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετώπισε;
♣ Τεχνική αντικειμένων και χτίζοντας τον ρόλο ενός σύγχρονου ιεραποστόλου..
|
3) ΔσρΑ: Η ανάληψη ενός ιεραποστολικού έργου απαιτεί υπευθυνότητα, σοβαρότητα, θυσίες, αντοχές και θυσιαστική εν Χριστώ μαρτυρία.
ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΤΙΡΑΝΩΝ & ΠΑΣΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ κ. Αναστάσιου | ΤΕΧΝΙΚΕΣ |
«Προσευχήθηκα
όταν άκουσα την τηλεφωνική πρόταση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο
Κωνσταντινουπόλεως, για την ανάληψη αυτής της θέσεως στην Εκκλησία της
Αλβανίας (που είχε τόσα προβλήματα), διότι βρισκόμουν στο εξωτερικό για
ιεραποστολικό έργο, και απήντησα μετά μια μέρα σταθμίζοντας όλες τις
προεκτάσεις».
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ: Είχε προηγηθεί από το καθεστώς Χότζα (1967-1990) η απαγόρευση κάθε θρησκευτικής δραστηριότητας, συνέπεια της οποίας ήταν να ξεριζωθεί πλήρως η Ορθόδοξη Εκκλησία. Όταν έφθασε ο αρχιεπίσκοπος κ. Αναστάσιος αντίκρισε μια χαώδης κατάσταση την οποία κανείς δε μπορεί να φανταστεί. Οι εκκλησίες είχαν γίνει στάβλοι και αποθήκες και υπήρχαν ελάχιστοι υπερήλικες κληρικοί. Ο Αναστάσιος είναι ποιμένας της Αλβανικής Εκκλησίας από το 16/7/1991.
|
♣ Τεχνική alterego: Να αναλάβω μια τέτοια αποστολή ή όχι;
♣ Εναλλακτικά:
Τεχνική μανδύα ή τεχνική ανακριτικής καρέκλας.
|
4) ΔσρΑ: Η
ιεραποστολή ως διακονία και μαρτυρία σε ορισμένες περιπτώσεις εκτράπηκε
και μεταβλήθηκε σε προπαγάνδα και αλλοίωση της ταυτότητας των τοπικών
κοινοτήτων.
Α΄ ΟΜΑΔΑ (ΑΓΟΡΙΑ)
ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
|
Β΄ ΟΜΑΔΑ (ΚΟΡΙΤΣΙΑ)→ ΤΕΧΝΙΚΗ: ΡΟΛΟΣ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ – ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΜΕΣΑ) – ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ ή ΜΑΓΟΙ (ΕΞΩ) |
«Αν
μιλήσεις σε κάποιον Ευρωπαίο για τον Θεό της αγάπης, θα μορφάσει και θα
χαμογελάσει. Θα χαμογελάσει για την αφέλεια των σκέψεών σου. Δωσ' του
όμως ένα γυαλιστερό, στρογγυλό κομμάτι μέταλλο ή ένα μεγάλο βαρύ χαρτί,
και θα δεις αμέσως τα μάτια του να γυαλίζουν και τα σάλια του να
τρέχουν. Ο Παπαλάνγκι (σ.σ. ο Ευρωπαίος) είναι ένας άνθρωπος με εντελώς δική του λογική.
Κάνει πολλά που δεν έχουν νόημα και τον αρρωσταίνουν κι όμως τα εξυμνεί και τραγουδά τραγούδια γι’ αυτά του τα κατορθώματα. …Ένας άλλος λόγος που κάνει τον Παπαλάνγκι να ξεχωρίζει, είναι ότι λέγοντας πολλά λόγια, προσπαθεί να μας πείσει ότι είμαστε φτωχοί και άθλιοι, και ότι χρειαζόμαστε πολλή βοήθεια, γιατί δεν έχουμε πράγματα. Πολεμούν ο ένας τον άλλον, όχι για την Τιμή τους, ούτε για να μετρήσουν την πραγματική τους δύναμη, αλλά μόνο και μόνο για τα πράγματα. Το μεγαλύτερο από τα ψέματα του Παπαλάνγκι είναι αυτό: τα πράγματα του Μεγάλου Πνεύματος είναι άχρηστα, ενώ τα δικά του είναι πολύ χρήσιμα, είναι πιο χρήσιμα».
Λόγια
του φυλάρχου Τουιάβιι από το νησί Τιαβέα του Ειρηνικού, όπως τα
κατέγραψε ο Erich Scheurmann, ένας Γερμανός λογοτέχνης ο οποίος
επισκέφτηκε κατά τη δεκαετία του 1920 τους Σαμόα, τότε μια γερμανική
αποικία.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Ο Παπαλάνγκι , Έριχ Σόερμαν , Εκδόσεις «Ύψιλον».
|
«Η
ιεραποστολή δεν είναι για λίγους μήνες και όποιος θέλει να είναι
ιεραπόστολος πρέπει ν’ αφήσει τα κόκαλά του στο αφρικανικό χώμα. Οι
αδελφοί Αφρικανοί είναι άνθρωποι με εσωτερικότητα· οι Ευρωπαίοι συνήθως
τους υποτιμούν, αλλά σφάλλουν πολύ. Η ψυχή των Αφρικανών κλίνει στον
μυστικισμό και γι’ αυτό η Ορθοδοξία έχει τί να τους ειπεί και προτείνει,
αλλά μόνο η αυθεντική Ορθοδοξία, εκείνη η μοναχική, αγιορείτικη. Διότι
μεταξύ των αδελφών της Αφρικής μεγάλη δύναμη έχει η μαγεία, πραγματική
δαιμονοκρατία. Οι μάγοι τους είναι πολύ ισχυροί και έχουν μεγάλη
επιρροή, αλλά τελικά ο σατανάς και αυτούς τους εξολοθρεύει. Γι’ αυτό
συχνά και εκείνοι προσφεύγουν στον Χριστό, τον νικητή όλων των μαγικών,
δαιμονικών δεσμών και βασκανιών. Στην Αφρική είδα πόσο αληθινό είναι το
Ευαγγέλιο του Χριστού».
(Ιερομόναχος Κοσμάς Γρηγοριάτης 1942 – 27/1/1989). Σε μια δεκαετία βάπτισε 15.000 Αφρικανούς)
|
5) ΔσρΑ:Η ορθόδοξη ιεραποστολή είναι μια πράξη αγάπης για τον συνάνθρωπο, συμβολή στη σωτηρία του και
όχι μέσο πολιτικού ή οικονομικού ιμπεριαλισμού ή αποικιοκρατίας.ΕΙΚΟΝΑ | ΤΕΧΝΙΚΕΣ |
Τεχνική ArtfulThinking: Τι βλέπω; Τι αναρωτιέμαι; Τι σκέφτομαι; Ποια σχέση έχει η εικόνα με τη διδακτική ενότητα; |
7) Εκφράζοντας το σήμερα: Σε ποιο τομέα θα επέλεγες ως εθελοντής να αναλάβεις «ιεραποστολικό» έργο;
(π.χ. διάδοση ευαγγελικού λόγου, εκπαίδευση αναλφάβητων παιδιών, φροντίδα υποσιτισμένων ανθρώπων κ.ά)
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΘΕΟΛΟΓΟΣ 2ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.