ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ -
ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ταινίες, βίντεο,
σχέδια μαθημάτων, οπτικοακουστικό υλικό, οδηγοί για τον εκπαιδευτικό,
θεατρικές & βιωματικές δραστηριότητες,
λογοτεχνία, κείμενα, απόψεις κ.ά.
Το παρακάτω υλικό προτείνεται από εκπαιδευτικούς για την προσέγγιση
θεμάτων
διακρίσεων, ανθρωπίνων δικαιωμάτων,
διαπολιτισμικής εκπαίδευσης,
ρατσισμού, φασισμού, σχολικής βίας,
σεβασμού της διαφορετικότητας κά.
Το υλικό ανανεώνεται αλλά πρέπει πάντα να
ελέγχεται και να χρησιμοποιείται όπως νομίζει καλύτερα ο χρήστης.
ΒΙΝΤΕΟ-ΤΑΙΝΙΕΣ-ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Schwarzfahrer (λαθρεπιβάτης).
Γερμανική ταινία μικρού μήκους με θέμα τον ρατσισμό. http://goo.gl/uda2p
Η
ελληνική νύχτα των κρυστάλλων.
Ντοκιμαντέρ με θέμα το πογκρόμ κατά των Ελλήνων μεταναστών στο Τορόντο του
Καναδά το 1918. Χαρακτηριστικά, στο 44.46: «Σε περιόδους κρίσης είναι εύκολο
για μια κοινωνία να ψάχνει για αποδιοπομπαίους τράγους, συνήθως μέσα σε
μειονοτικές ομάδες ώστε να τους φορτώσει τα προβλήματά της. Στα 1918 οι
Έλληνες ήταν το δαδί που έγινε προσάναμμα για να εκτονωθούν τέτοιου είδους
συσσωρευμένα συναισθήματα» http://goo.gl/ZS2fd
Ο αληθινός φασισμός.
Το ντοκιμαντέρ του Μιχαήλ Ρομ (1965) αποτελεί μία προσέγγιση του ναζιστικού
καθεστώτος ως κοινωνικού φαινομένου και μία αυστηρή καταδίκη της αποδοχής
της φασιστικής νοοτροπίας από τις μάζες. Η ματιά του σοβιετικού σκηνοθέτη
χρησιμοποιεί το υλικό από τα πολεμικά αρχεία της ΕΣΣΔ, της Γερμανίας και της
Πολωνίας, αλλά και από τα απόρρητα αρχεία του χιτλερικού υπουργείου
προπαγάνδας για να προσεγγίσει και να ερμηνεύσει το ζήτημα του εκφασισμού
των μικροαστών και της παρείσφρησης της φασιστικής νοοτροπίας στην
καθημερινότητα τους, όχι με κριτήρια απαραιτήτως κοινωνιολογικά αλλά με την
επικουρική βοήθεια της ψυχολογίας. Ο Ρομ φωτίζει την ψυχολογία των μαζών η
οποία ανακλά τις σκηνοθετημένες στρατιωτικές παρελάσεις, τις προβαρισμένες
δημόσιες ομιλίες του Φύρερ, την βαγκνερική ατμόσφαιρα μεγαλείου και δύναμης,
τη μεγαλοπρέπεια του να είσαι Κυρίαρχος. http://goo.gl/EzvzX
Η αγέλη των λευκών λύκων.
Για μαθητές της μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η άνοδος των Νεοναζί στην Ρωσία
είναι κάτι παραπάνω από γεγονός! Στην Ρωσία υπάρχουν σήμερα οι περισσότεροι
νεοναζί του κόσμου. Εξτρεμιστικές ιδέες περί φυλετικής καθαρότητας και
εξολόθρευσης των μεταναστών, των ομοφυλοφίλων, των τοξικομανών και όλων «των
άχρηστων ζιζανίων που μολύνουν τη Ρωσική Λευκή Φυλή», βρίσκουν εύφορο έδαφος σε
ένα πληθυσμό του οποίου η εθνική περηφάνια πληγώθηκε στα χρόνια που ακολούθησαν
την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης. «Η Αγέλη των Λευκών Λύκων» είναι ένα
ανατριχιαστικό ντοκιμαντέρ που καταγράφει την θανάσιμη δράση Ρώσων Σκίνχεντ, τις
ιστορίες των αθώων θυμάτων τους και την τρομακτική απειλή που ξεπροβάλλει στο
Βορρά της Ευρώπης.
Διαθέσιμο σε
επτά συνέχεις στο youtube (http://goo.gl/Hxu1C)
Βρωμοέλληνες.
Με αφορμή την απαγόρευση της κυκλοφορίας των Αλβανών μετά την δύση του ηλίου
απ'τον κοινοτάρχη του χωριού Παλαιό Κεραμμύδι, τον Μάρτιο του 1998, ο
Σ. Κούλογλου επισκέπτεται τους κατοίκους του χωριού και συμφωνούν σε μια συζήτηση
πάνω στο θέμα της μετανάστευσης και του ρατσισμού, μετά την προβολή ενός
ντοκιμαντέρ για τους Έλληνες μετανάστες στην Αμερική και την αντιμετώπισή τους.
"Βρωμοέλληνες" ήταν το παρατσούκλι που είχαν δώσει οι Αμερικανοί που τους
υποδέχθηκαν, μέσα απ'το οποίο επιχειρείται μια σύγκριση των Ελλήνων της
Αμερικής, με τους Αλβανούς της Ελλάδας, οι οποίοι με την σειρά τους έχουν
επιφορτιστεί με παρόμοιους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς από τον ντόπιο πληθυσμό.
Μια τάξη
φυλετικά διαχωρισμένη.
Μία ημέρα μετά τη δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ το 1968, η Jane Elliott πήγε
να διδάξει στο δημοτικό της πόλης της στην Άιοβα, όπου κατοικούσαν μόνο λευκοί.
Χώρισε τους μαθητές της σε δύο ομάδες, εκείνους με γαλάζια μάτια κι εκείνους με
καφέ μάτια, και αποφάσισε να τους δώσει ένα γερό μάθημα κατά των φυλετικών
διακρίσεων. Το ντοκιμαντέρ αυτό παρουσιάζει την ιστορία εκείνου του μαθήματος,
τη μακροχρόνια επιρροή του στα παιδιά και τη δύναμή του που κράτησε τριάντα
ολόκληρα χρόνια. http://goo.gl/rnpeK
&
http://www.dailymotion.com/video/xetqv6_yyy-yyyy-yyyyyyyy-yyyyyyyyyyyy_shortfilms
Το αυγό του φιδιού.
Ντοκιμαντέρ της εκπαιδευτικού Νίνας Γεωργιάδου για την άνοδο του φασισμού στην
Ελλάδα
«Ναζί, η Ιστορία προειδοποιεί» (The Nazis: A Warning from History) είναι ένα
ντοκιμαντέρ του 1997, παραγωγής BBC, στο οποίο παρουσιάζεται η γέννηση, η άνοδος
και η πτώση του Αδόλφου Χίτλερ και του ναζισμού. (σε 4 μέρη)
Η απειλή
των νεοναζί.
Στις προεδρικές εκλογές της Γαλλίας η Μαρίν Λε Πεν του Εθνικού Μετώπου
εξασφαλίζει την τρίτη θέση στον πρώτο γύρο με 18,01%, το υψηλότερο ποσοστό που
έχει καταγράψει στην ιστορία της η ακροδεξιά παράταξη. Στις επικείμενες
βουλευτικές εκλογές της Ελλάδας οι δημοσκοπήσεις εμφανίζουν τη Χρυσή Αυγή να
περνάει για πρώτη φορά την πόρτα της Βουλής. Η λαϊκή δυσαρέσκεια που γεννά η
οικονομική κρίση, μέσα σε ένα σκηνικό ευρύτερης κοινωνικής αναταραχής και
ανασφάλειας οδηγεί στην σταθερή άνοδο της ακροδεξιάς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το
Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα ταξιδεύει στη Γερμανία, τη χώρα που έχει στιγματιστεί από
τον εθνικοσοσιαλισμό αλλά και από φαινόμενα ακροδεξιάς βίας επί δεκαετίες και
αποκαλύπτει την «απειλή των νεοναζί».
Το κύμα (DIE
WELLE) του Ντένις Γκάνσελ. Με τον Γιούργκεν Βόγκελ.
Όταν συνειδητοποιεί, ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας της Ιστορίας,
προκαλούν αφόρητη ανία στους μαθητές του, ένας νεαρός καθηγητής, προτείνει την
εφαρμογή ενός ιδιότυπου πειράματος, που προβλέπει συγκρότηση μιας ελίτ με
μυστικούς κώδικες, σκληρή πειθαρχία και υψηλούς στόχους. Οι μαθητές θα οδηγήσουν
το πείραμα σε απόλυτη επιτυχία και, χωρίς να το καταλάβουν, θα αρχίσουν να
υποκύπτουν στη διακριτική γοητεία του φασισμού.
</body>
«Ειρήνη»
– Η
ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα (για παιδιά 5-8 ετών). Η Ειρήνη είναι ένα μικρό
κορίτσι που αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σπίτι της. Στην αρχή βιώνει την
ανασφάλεια και την απόρριψη μέχρι να βρει προστασία, αγάπη και ζεστασιά στο πιο
απίθανο μέρος. Η «Ειρήνη» είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά 5-8 ετών
και έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν μέσα στην
τάξη θέματα όπως η διαφορετικότητα, η ανεκτικότητα και οι πολιτισμικές διαφορές.
Η ταινία κινουμένων σχεδίων «Ειρήνη» διαρκεί 7 λεπτά http://goo.gl/iNsxC και συνοδεύεται
από το κείμενο και από
εγχειρίδιο με σημειώσεις για τους
εκπαιδευτικούς
Πες όχι στο ρατσισμό ...γιατί είσαι έλληνας!
http://youtu.be/RPwoIn-ALWEΝαζί και ρατσισμός. http://www.black-tracker.gr/details.php?id=402
Εθνικισμός και εξέδρα. http://youtu.be/0qh1aOU_tZ0
Πόσο μακριά ακόμα (το ταξίδι των προσφύγων) http://www.youtube.com/watch?v=xxyVeDrKw0k
Και 1 θύμα ρατσιστικής βίας είναι πολύ βιντεάκι της Ύπατης Αρμοστείας ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (με προσωπικές μαρτυρίες) http://www.youtube.com/watch?v=MAEvfnw4kXs&feature=player_embedded
Νόμιμος μετανάστης βιντεάκι
της Ύπατης Αρμοστείας ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (με προσωπικές μαρτυρίες)
Το Πείραμα του Μιλγκραμ: σε βίντεο Μέρος 1:
http://youtu.be/ALg7DIrpwVs και Μέρος
2: http://youtu.be/LbAiVmsDKtE
Η Ελλάδα του
Χίτλερ
Μέρος Α: Από την
Αλβανία στη Κρήτη:
http://tvxs.gr/webtv/reportaz-xoris-synora/i-ellada-toy-xitler-apo-tin-albania-stin-kriti
Μέρος Β: Τρόμος
και Αντίσταση στο Γ' Ράιχ:
http://tvxs.gr/webtv/reportaz-xoris-synora/i-ellada-toy-xitler-tromos-kai-antistasi-sto-g-raix
Μέρος Γ: Η πικρή
απελευθέρωση:
http://tvxs.gr/webtv/reportaz-xoris-synora/i-ellada-toy-xitler-g-i-pikri-apeleytherosi
Αντιναζιστικό
καρτούν Walt Disney (1943)
http://www.youtube.com/watch?v=2Qft64gB20Y
http://www.youtube.com/watch?v=2Qft64gB20Y
Δύο φορές
ξένος: πραγματεύεται την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1923
Yλικό για αντιφασιστικές εκδηλώσεις
σχολικές γιορτές 28η Οκτωβρίου
/ 17 Νοέμβρη
Περισσότερα βίντεο από τον αντιφασιστικό
αγώνα του ελληνικού λαού
..εδώ!
Κατάλογος Ταινιών περιόδου Β'
Παγκοσμίου Πολέμου εδώ! (στοιχεία για πάνω από 30 ταινίες)
Υλικό για
"Πολυτεχνείο" & "17 Νοέμβρη"
εδώ!
(http://www.mathima.gr/ekpaideytiko-yliko/school-celebrations/category/)
Αντιφασιστική μνήμη ....εδώ
http://antifasistikimneme.blogspot.gr/
ΣΧΕΔΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ-ΟΔΗΓΟΙ-ΒΙΒΛΙΑ
Μάθε
τα δικαιώματά σου… τώρα!:
η
Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα από τη Γενική Συνέλευση
του ΟΗΕ. Τριάντα άρθρα της διακήρυξης, τριάντα απλές προτάσεις. Προβολή
παρουσίασης, ΕΔΩ!,
Τα 30 άρθρα
της διακήρυξης, ΕΔΩ!,
Βίντεο στο YouTube, ΕΔΩ!,
Σελίδα για
τα ανθρώπινα δικαιώματα, ΕΔΩ!
Λέμε όχι στις διακρίσεις
Οδηγός για τον εκπαιδευτικό (δραστηριότητες κλπ),
Φυλλάδιο, Για Ρομά,
Υλικό από το "Συνήγορο του Παιδιού"
www.0-18.gr/gia-megaloys
Υλικό από την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/ekpaideytiko-yliko.html
Υλικό από τη Κίνηση Απελάστε το Ρατσισμό
www.kar.org.gr
Υλικό από τη Διεθνή Αμνηστία
www.amnesty.org.gr
Υλικό από το Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
http://www.kepad.gr/
Υλικό από Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής
Επιμόρφωσης "Σχεδία",
http://www.schedia-art.gr/el/educational/
Υλικό από Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην
Εκπαίδευση (Πρόγραμμα Εσύ όπως κι Εγώ, Χρήσιμο Υλικό -Ασκήσεις-Συνθέσεις
κ.α) www.theatroedu.gr,
Υλικό από iRED (Institute Rights
Equality & Diversity). http://www.i-red.eu/
κι εδώ το "Σχέδιο
δράσης-Πρότυπος Οδηγός για την καταπολέμηση του ρατσισμού"
Υλικό από το Ελληνικό Συμβούλιο για τους
Πρόσφυγες, http://www.gcr.gr/
Όταν
οι Έλληνες……ήταν από την πλευρά των μεταναστών. Σύντομο χρονικό
μιας από τις πιο μαύρες σελίδες του ελληνισμού της διασποράς: του διωγμού των
Ελλήνων της νότιας Ομάχα (1910, Νεμπράσκα, Η.Π.Α.). Πατήστε ΕΔΩ!
Αερικά
& φίλοι: «Διαφορετικοί» (τραγούδι).
Το
συγκρότημα »Αερικά» είναι μια παρέα από άτομα με ειδικές ανάγκες (ή ειδικές
ικανότητες – όπως θέλετε εσείς πείτε το). Στο τραγούδι «Διαφορετικοί»
συμμετέχουν ο Αλκίνοος Ιωαννίδης και ο Βασίλης Λέκκας. Πατήστε ΕΔΩ!
Στο YouTube, ΕΔΩ!
Προσωπικές μαρτυρίες
μεταναστών –μαθητών του σχολείου για τους μετανάστες (που λειτουργεί από την
ομάδα δασκάλων «Τα πίσω θρανία») οι οποίοι ζουν και εργάζονται στην Αθήνα τα
τελευταία χρόνια. Πατήστε ΕΔΩ!
Ο
ξένος Πρόταση
διδασκαλίας με θέμα την μετανάστευση, τον πόλεμο, τους πρόσφυγες και την
ξενοφοβία, με αφορμή το βιβλίο της Ε. Χωρεάνθη: Ένας ξένος στην οικογένειά μας».
Πατήστε ΕΔΩ!
Γκασμέντ.
Πρόταση
διδασκαλίας με θέμα την μετανάστευση, τον ρατσισμό, την ξενιτιά, και άλλα
παρόμοια ζητήματα, με αφορμή το βιβλίο του Κ. Μουρίκη: » Γκασμέντ, ο φυγάς με τη
φλογέρα». Πατήστε ΕΔΩ!
Δέκα χρόνια ταξιδεύοντας με τους μαθητές μας»
10
χρόνια δράσης της ομάδας «Τα Πίσω Θρανία». Πατήστε ΕΔΩ!
Ο δρόμος
για την Ομόνοια (εκδ Καστανιώτης):
Συλλογικό έργο που προσυπογράφουν αρκετοί Έλληνες συγγραφείς,
προκειμένου να συγκεντρώσουν χρήματα για την αποθεραπεία 2 μεταναστών που
πυροβολήθηκαν από Έλληνα ένα βράδυ εν ψυχρώ στην Ομόνοια. Στο βιβλίο αφηγούνται
και οι ίδιοι την ιστορία τους. Μπορεί να αποτελέσει ερέθισμα ή συμπλήρωμα
δουλειάς της ομάδας. Εάν για παράδειγμα μια ιστορία ειπωθεί/γραφτεί/παρουσιαστεί
μέσα από τα μάτια (ακόμα και μέσα από την οπτική γωνία) διαφορετικών προσώπων
που εμπλέκονται, μπορούν μετά να γίνουν συγκρίσεις, συζητήσεις, μια έρευνα για
το πού ακριβώς βρίσκεται η «αντικειμενική αλήθεια», αν υπάρχει πάντα κάτι
τέτοιο, κτλ.
http://www.kastaniotis.com/book/960-03-4037-4
Αντιρατσιστικό αλφαβητάρι (κυρίως κείμενο). Είναι ένα αλφαβητάρι στο οποίο παρουσιάζονται σε αλφαβητική σειρά συναφείς όροι
με το φαινόμενο του ρατσισμού σε γλωσσικό ύφος κατάλληλο για τους εκπαιδευτικούς
και μαθητές ηλικίας άνω των 10 ετών. Συμπληρώνεται από τους μαθητές, όταν
επεξεργάζονται το θέμα και δίνει δυνατότητες συνειδητοποίησης λανθάνοντα
ρατσισμού στο λόγο και χρήσης της γλώσσας απαλλαγμένης από στερεότυπα. Κατεβάστε
το βιβλίο σε μέρη: σελ 1-31,
σελ
32-67, σελ
68-102
Η Παραολυμιάδα της Χαράς
Η Παραολυμιάδα της Χαράς
«Δεν
είναι μόνο αριθμοί»
- Εκπαιδευτικό υλικό του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης και της Ύπατης
Αρμοστείας (12 -18 ετών). Δημιουργήθηκε με στόχο να ενημερώσει εκπαιδευτικούς
και μαθητές γύρω από βασικά ζητήματα που αφορούν τη μετανάστευση και το άσυλο
στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Καθώς οι ευρωπαϊκές κοινωνίες γίνονται περισσότερο
πολυπολιτισμικές, πρέπει να επισημάνουμε τις πολλές αιτίες για τις οποίες οι
άνθρωποι επιλέγουν ή αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους. Το υλικό
αυτό μέσα από προσωπικές μαρτυρίες μεταναστών και προσφύγων και ένα εύχρηστο
εγχειρίδιο δασκάλου προτείνει δημιουργικές δραστηριότητες, καλώντας τους νέους
να κατανοήσουν ότι πίσω από κάθε ανώνυμη στατιστική υπάρχει ένας άνθρωπος και
μια προσωπική ιστορία.
Το υλικό
http://goo.gl/KhgSW και ο
Οδηγός για τον εκπαιδευτικό
..εδώ!
Για λίγη ζεστασιά...
Ένταξη προσφύγων -Δραστηριότητες για εκπαιδευτικούς και....
εδώ!
Νεαροί πρόσφυγες...
Χτίζοντας το μέλλον-Δραστηριότητες για εκπαιδευτικούς Κατεβάστε το και σε
μέρη:
σελ 1-28,
σελ 29-73
Ρατσισμός, ξενοφοβία - Στη ζυμαροχώρα.
Με ευχάριστο και συμβολικό τρόπο τα παιδιά ευαισθητοποιούνται στις έννοιες του
ρατσισμού και της ξενοφοβίας και μαθαίνουν ότι το διαφορετικό δεν απειλεί, αλλά
εμπλουτίζει τη ζωή μας .
Εκπαιδευτικό υλικό
για τον ρατσισμό και την διαφορετικότητα. Υλικό από τον Α’ Σύλλογο Αθηνών
Εκπαιδευτικών Π.Ε. για αντιρατσιστικά μαθήματα.
It's not fair! www.thatsnotfair.ca
An animated series of videos, online games, and lesson
plans to introduce children ages 7-11 to critical thinking and the habits of
democracy (The Canadian Civil Liberties Education Trust)
Οδηγοί:
πρόληψη ενδοσχολικής βίας,
αντιρατσιστική εκπαίδευση,
εκπαίδευση
στα δικαιώματα
κ.α
Education for Democratic Citizenship
and Human Rights Education .
Έξι βιβλία (στα αγγλικά) με υλικό,
άρθρα, ασκήσεις για την τάξη, σχέδια και δραστηριότητες μαθημάτων, παιχνίδια
ρόλων και πολλά άλλα. Πατήστε στους τίτλους:
1.
Educating for Democracy,
2.Growing
up in Democracy,
3.Living
for Democracy,
4.Taking
part in Democracy,
5.Exploring
students' rights,
6.Teaching
Democracy
Οδηγός
Αντιρατσιστικής Εκπαίδευσης του Γ. Τσιάκαλου
εδώ:
http://users.auth.gr/~gtsiakal/tsiakalos_book.pdf
΄...........http://antifasistikimneme.blogspot.gr/
Compass: Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης στα Ανθρώπινα Δικαιώματα για
νέους/νέες. (ελληνικά) Εξοικείωση με τις έννοιες,
συγκεκριμένες δράσεις, κ.ά
Νέα έκδοση του
Compass 2012 στα αγγλικά (και εδώ http://eycb.coe.int/compass/download_en.html
)
και
Compasito στα ελληνικά
http://issuu.com/ngo_support_centre/docs/compasito?mode=window&backgroundColor=#222222
Θεατρικά έργα - δραματοποιήσεις-
Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα
Πυριτιδαποθήκη,
του Ντ. Ντούκοφσκι, εκδ. Καστανιώτη: Δύσκολο έργο λόγω της βίας (σε διάφορες
μορφές) και της σκληρής γλώσσας που χρησιμοποιεί. Παρ όλα αυτά είναι σπονδυλωτό,
δηλαδή μικρές σκηνές στη σειρά: κάποιος που είναι θύμα στη μία, μπορεί να είναι
θύτης σε ένα άλλο περιβάλλον στην επόμενη, ή το ανάποδο, κτλ. Μπορεί να
δουλευτεί παράλληλα από μικρές υπόομάδες αλλά το ζουμί είναι να καταλάβει
κάποιος πώς σε διαφορετικά περιβάλλοντα οι ίδιοι άνθρωποι μπορεί να είναι η μέρα
με τη νύχτα. (αντίστοιχο με την ταινία
Pulp Fiction
του Ταραντίνο).
Η φιλονικία
του Μαριβώ,: 2
ζευγάρια νέων αφήνονται έρημα σε ένα νησί και παρακολουθούμε τις αλληλεπιδράσεις
τους, μέσα από τα μάτια αυτών που τους έβαλαν εκεί και που κινούν τα νήματα.
Έργο που μπορεί να το διαβάσει ένας μαθητής δευτεροβάθμιας άνετα.
'UBUNTU'
vs
'ZBUTSAM' κείμενο
που μπορεί να αναπαρασταθεί θεατρικά στην τάξη ή σε σχολική εκδήλωση και αγγίζει
τις βαθύτερες ρίζες του φασισμού στις δυτικές κοινωνίες
Υλικό από Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην
Εκπαίδευση (Χρήσιμο Υλικό: καταθέσεις εκπαιδευτικών για
δραματοποιήσεις, θεατρικές συνθέσεις, Ασκήσεις κ.α)
www.theatroedu.gr,
Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα "Εσύ
όπως κι εγώ: εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο"
(υλικό, περιγραφή)
Θέατρο Φόρουμ
"Μικρές σκηνές καθημερινής βίας" (υλικό-περιγραφή)
http://dide-anatol.att.sch.gr/perival/FAKELLOS_MIKRES-SKINES/indexMIKRES-SKINES.htm
Μια γιορτή στου Νουριάν,
του Volker Ludwig (ανέβηκε στο Θέατρο ΠΟΡΕΙΑ)
http://www.poreiatheatre.com/gr/performances/current/mia-giorti-stou-nourian/
Το αγόρι με τη
βαλίτσα του Μάικ Κένι
(ανέβηκε στο Θέατρο ΠΟΡΤΑ)
http://www.portatheatre.gr/greek/index.htm
Τρόμος και αθλιότητα στο Γ΄ Ράιχ,
του Μπ Μπρεχτ. (πολλά σύντομα μονόπρακτα) Εκδόσεις Κάλβος
Μπρεχτ και Χίτλερ -θεατρική
σύνθεση του Μάριου Πλωρίτη πάνω σε κείμενα του Μπρεχτ και του Χίτλερ. Εκδόσεις
Θεμέλιο.
Απόψεις-Κείμενα-Βιβλιογραφία
«Η διαμεσολάβιση συνομηλίκων ως μέσον ειρηνικής επίλυσης των συγκρούσεων και
πρόληψης της βίας στο σχολείο» σημειώσεις
από εισήγηση σε Ημερίδα για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο
σχολείο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.