Αντιγράφω από το e-yliko προτάσεις διδασκαλίας για το μάθημα των Θρησκευτικών στο Γυμνάσιο
2. Η δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου
Περιγραφή:Οι μαθητές με βάση το εκπαιδευτικό λογισμικό «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ» συμπληρώνουν φύλλα εργασίας προκειμένου να κατανοήσουν τη χριστιανική διδασκαλία για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου. Παράλληλα συγκρίνουν τη διήγηση για τη δημιουργία της Παλαιάς Διαθήκης με άλλες μυθολογικές διηγήσεις.
Δημιουργός: Κοκκινάκης Νίκος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης
Απαιτούμενο λογισμικό: "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ"
3. Η αρχή και η πορεία του κόσμου και του ανθρώπου
Περιγραφή:Οι μαθητές μέσα από τα κείμενα της Γένεσης και την εικονογράφηση του θέματος από την ανατολική και δυτική εκκλησιαστικής τέχνη, προσεγγίζουν τη χριστιανική διδασκαλία για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου.
Δημιουργός: Κοκκινάκης Νίκος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer, MS Word (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται).
4. Ο σπλαχνικός Σαμαρείτης τότε και σήμερα
Περιγραφή: Υπάρχουν τρόποι, ο καινούργιος κόσμος του Θεού, να γίνει μια κοινωνία αγάπης για όλους. Οι μαθητές γνωρίζουν μέσα από τις προτεινόμενες ιστοσελίδες, τους σύγχρονους συλλογικούς Σαμαρείτες που δρουν στην Ελλάδα και στον κόσμο. Εμπνέονται από αυτούς, επικοινωνούν μαζί τους, βρίσκουν ακόμη και τρόπους για να βοηθήσουν. Η πρόταση διδασκαλίας αφορά στην ενότητα 16 της Β Γυμνασίου.
Δημιουργός: Ζυγούρης Γιώργος
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer
5. Εισαγωγή στο Βυζαντινό μοναχισμό
Περιγραφή: Κείμενα και εικόνες που προέκυψαν από τη συνεργασία μαθητών και καθηγητών με θέμα το Βυζαντινό μοναχισμό στο Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά. Σε τρία μέρη παρουσιάζονται η ιστορία του μοναχισμού στο Βυζάντιο, κείμενα μαθητών που προσπάθησαν να καταλάβουν τους μοναχούς και μια μικρή ανθολογία κειμένων Βυζαντινών ασκητών. Στο τέλος υπάρχει γλωσσάρι για την κατανόηση των πατερικών κειμένων.
Δημιουργοί: Επιμέλεια: Ελένη Κονδύλη, Γεώργιος Μαυρουδής, Συγγραφική ομάδα: Θεοδώρου Ευαγγελία, Καρμπίνι Θεαρέστη, Κόντου Μαρία, Κοτέα Σοφία, Παπαοικονόμου Στέλλα, Επιλογή εικόνων: Κορασίδου Ανδριάννα, Κοτέα Σοφία
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Word (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται. Η αρχική σελίδα της εφαρμογής είναι η Index.htm).
6. Από τα Άγια Πάθη στην Ανάσταση
Περιγραφή: Οι μαθητές θα αντιστοιχίσουν εικόνες με τις ευαγγελικές περικοπές και τους ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας που θα αναζητήσουν σε συγκεκριμένα αρχεία και θα ανασυνθέσουν τα γεγονότα του θείου δράματος. Θα αναζητήσουν επίσης το θεολογικό συμβολισμό και τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας παρατηρώντας την ιστόρηση της Σταύρωσης και της Ανάστασης σε βυζαντινές εικόνες. Στην προσπάθειά τους θα βοηθηθούν, εφόσον είναι διαθέσιμο, από το εκπαιδευτικό λογισμικό «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ».
Δημιουργός: Κοκκινάκης Νίκος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer, MS Word, Εκπαιδευτικό Λογισμικό "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ" (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται).
7. Ανθολόγιο κειμένων Βυζαντινών Πατέρων, από εφήβους για εφήβους
Περιγραφή: Το Ανθολόγιο κειμένων Βυζαντινών Πατέρων εκπονήθηκε από ομάδα μαθητών της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά με την καθοδήγηση και τη γενική επιμέλεια της υπεύθυνης καθηγήτριας. Όπως αναφέρουν οι μαθητές: "...επιλέξαμε αποσπάσματα που μας άγγιζαν, με την ελπίδα πως θα είναι προσιτά και σε άλλους εφήβους, οι οποίοι έχουν τις ίδιες αναζητήσεις και ανησυχίες. Ελπίζουμε έτσι να σπάσαμε και να ξεπεράσαμε αυτά τα εμπόδια που ο κάθε νέος συναντά καθώς κυριαρχεί η αντίληψη πως ο μοναχισμός είναι κάτι απόμακρο για εμάς. Ίσως νομίζεις πως αυτά δε σε θέλγουν, δε σε αφορούν καν. Στην πραγματικότητα όμως μέσω των κειμένων κατορθώνεις πράγματα που τα θεωρούσες άφταστα. Ο εαυτός σου είναι το πιο μακρινό και άφταστο, να τον καταλάβεις και να τον ελέγξεις..."
Δημιουργοί: Ελένη Κονδύλη, Φιλόλογος και ομάδα εργασίας μαθητών
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Word (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται. Η αρχική σελίδα της εφαρμογής είναι η Index.htm).
8. Πειραματική Ιστοσελίδα με υλικό για το μάθημα των Θρησκευτικών
Περιγραφή: Διδακτική πρόταση με βάση το υλικό του θεολογικού μαθήματος για κατασκευή σχολικής πειραματικής ιστοσελίδας με θέματα που επιλέγουν οι μαθητές. Η παρούσα διδακτική πρόταση επιθυμεί να δώσει το ερέθισμα και το κίνητρο στους συναδέλφους Θεολόγους καθηγητές, σχετικά με το πως και με ποιο τρόπο μπορεί να αξιοποιηθεί το θεολογικό μάθημα μέσα από τις νέες τεχνολογίες και μάλιστα μέσα από υλικό που δημιουργούν οι ίδιοι οι μαθητές.
Δημιουργοί: Σωτήρης Μπουζάρας, Γιώργος Ζυγούρης
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται).
9. Δωδεκάορτο
Περιγραφή: Δραστηριότητα με την οποία ζητείται από τους μαθητές να τοποθετήσουν τις εικόνες του Δωδεκάορτου στη σωστή σειρά.
Δημιουργός: Χαρίλαος Δόλγυρας
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Excel
10. Παρουσίαση μαθημάτων με χρήση διαφανειών
Περιγραφή: Η παρούσα εργασία αποτελεί μία πρόταση παρουσίασης μαθημάτων της Γ΄ Τάξης του Γυμνασίου με χρήση διαφανειών. Παρουσιάζονται τα εξής μαθήματα: "Οικουμενικές Σύνοδοι Α΄και Β΄", "Χριστιανική άσκηση - Μοναχισμός", "Μορφές χριστιανικής τέχνης" και "Η χριστιανοσύνη στη Δύση διασπάται". Η διδασκαλία του μαθήματος με χρήση διαφανειών μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, γίνεται με άνεση εκ μέρους του εκπαιδευτικού αλλά συγχρόνως αποτελεί και ελκυστικότερο μέσο για το μαθητή, σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Η πρόταση επιδέχεται αλλαγών και συμπληρώσεων ανάλογα με τις διδακτικές ανάγκες και απόψεις του θεολόγου καθηγητή.
Δημιουργός: Αναστάσιος Μαγκούτης
Απαιτούμενο λογισμικό: MS PowerPoint
Κάντε κλικ πάνω στους συνδέσμους για να δείτε ολοκληρωμένες τις προτάσεις!!!
1. Βυζαντινή και Δυτική εικονογραφία: Η γέννηση του Χριστού
1. Βυζαντινή και Δυτική εικονογραφία: Η γέννηση του Χριστού
Περιγραφή: Οι μαθητές, μέσα από εικόνες της "Γέννησης του Χριστού" βυζαντινής και δυτικής εκκλησιαστικής τέχνης, θα αναζητήσουν το θεολογικό συμβολισμό και θα συγκρίνουν τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι/αγιογράφοι. Στη συνέχεια μπορούν να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο σε συγκεκριμένες διευθύνσεις σύγχρονους νεοέλληνες αγιογράφους και να ανιχνεύσουν τη σχέση τους με την βυζαντινή παράδοση. Τέλος, θα ακούσουν ύμνους των Χριστουγέννων από εγκεκριμένο για τα Θρησκευτικά εκπαιδευτικό λογισμικό.
Δημιουργός: Κοκκινάκης Νίκος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer, MS Word, Εκπαιδευτικό Λογισμικό "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ". (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται).
Δημιουργός: Κοκκινάκης Νίκος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer, MS Word, Εκπαιδευτικό Λογισμικό "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ". (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται).
2. Η δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου
Περιγραφή:Οι μαθητές με βάση το εκπαιδευτικό λογισμικό «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ» συμπληρώνουν φύλλα εργασίας προκειμένου να κατανοήσουν τη χριστιανική διδασκαλία για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου. Παράλληλα συγκρίνουν τη διήγηση για τη δημιουργία της Παλαιάς Διαθήκης με άλλες μυθολογικές διηγήσεις.
Δημιουργός: Κοκκινάκης Νίκος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης
Απαιτούμενο λογισμικό: "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ"
3. Η αρχή και η πορεία του κόσμου και του ανθρώπου
Περιγραφή:Οι μαθητές μέσα από τα κείμενα της Γένεσης και την εικονογράφηση του θέματος από την ανατολική και δυτική εκκλησιαστικής τέχνη, προσεγγίζουν τη χριστιανική διδασκαλία για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου.
Δημιουργός: Κοκκινάκης Νίκος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer, MS Word (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται).
4. Ο σπλαχνικός Σαμαρείτης τότε και σήμερα
Περιγραφή: Υπάρχουν τρόποι, ο καινούργιος κόσμος του Θεού, να γίνει μια κοινωνία αγάπης για όλους. Οι μαθητές γνωρίζουν μέσα από τις προτεινόμενες ιστοσελίδες, τους σύγχρονους συλλογικούς Σαμαρείτες που δρουν στην Ελλάδα και στον κόσμο. Εμπνέονται από αυτούς, επικοινωνούν μαζί τους, βρίσκουν ακόμη και τρόπους για να βοηθήσουν. Η πρόταση διδασκαλίας αφορά στην ενότητα 16 της Β Γυμνασίου.
Δημιουργός: Ζυγούρης Γιώργος
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer
5. Εισαγωγή στο Βυζαντινό μοναχισμό
Περιγραφή: Κείμενα και εικόνες που προέκυψαν από τη συνεργασία μαθητών και καθηγητών με θέμα το Βυζαντινό μοναχισμό στο Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά. Σε τρία μέρη παρουσιάζονται η ιστορία του μοναχισμού στο Βυζάντιο, κείμενα μαθητών που προσπάθησαν να καταλάβουν τους μοναχούς και μια μικρή ανθολογία κειμένων Βυζαντινών ασκητών. Στο τέλος υπάρχει γλωσσάρι για την κατανόηση των πατερικών κειμένων.
Δημιουργοί: Επιμέλεια: Ελένη Κονδύλη, Γεώργιος Μαυρουδής, Συγγραφική ομάδα: Θεοδώρου Ευαγγελία, Καρμπίνι Θεαρέστη, Κόντου Μαρία, Κοτέα Σοφία, Παπαοικονόμου Στέλλα, Επιλογή εικόνων: Κορασίδου Ανδριάννα, Κοτέα Σοφία
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Word (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται. Η αρχική σελίδα της εφαρμογής είναι η Index.htm).
6. Από τα Άγια Πάθη στην Ανάσταση
Περιγραφή: Οι μαθητές θα αντιστοιχίσουν εικόνες με τις ευαγγελικές περικοπές και τους ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας που θα αναζητήσουν σε συγκεκριμένα αρχεία και θα ανασυνθέσουν τα γεγονότα του θείου δράματος. Θα αναζητήσουν επίσης το θεολογικό συμβολισμό και τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας παρατηρώντας την ιστόρηση της Σταύρωσης και της Ανάστασης σε βυζαντινές εικόνες. Στην προσπάθειά τους θα βοηθηθούν, εφόσον είναι διαθέσιμο, από το εκπαιδευτικό λογισμικό «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ».
Δημιουργός: Κοκκινάκης Νίκος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer, MS Word, Εκπαιδευτικό Λογισμικό "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ" (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται).
7. Ανθολόγιο κειμένων Βυζαντινών Πατέρων, από εφήβους για εφήβους
Περιγραφή: Το Ανθολόγιο κειμένων Βυζαντινών Πατέρων εκπονήθηκε από ομάδα μαθητών της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά με την καθοδήγηση και τη γενική επιμέλεια της υπεύθυνης καθηγήτριας. Όπως αναφέρουν οι μαθητές: "...επιλέξαμε αποσπάσματα που μας άγγιζαν, με την ελπίδα πως θα είναι προσιτά και σε άλλους εφήβους, οι οποίοι έχουν τις ίδιες αναζητήσεις και ανησυχίες. Ελπίζουμε έτσι να σπάσαμε και να ξεπεράσαμε αυτά τα εμπόδια που ο κάθε νέος συναντά καθώς κυριαρχεί η αντίληψη πως ο μοναχισμός είναι κάτι απόμακρο για εμάς. Ίσως νομίζεις πως αυτά δε σε θέλγουν, δε σε αφορούν καν. Στην πραγματικότητα όμως μέσω των κειμένων κατορθώνεις πράγματα που τα θεωρούσες άφταστα. Ο εαυτός σου είναι το πιο μακρινό και άφταστο, να τον καταλάβεις και να τον ελέγξεις..."
Δημιουργοί: Ελένη Κονδύλη, Φιλόλογος και ομάδα εργασίας μαθητών
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Word (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται. Η αρχική σελίδα της εφαρμογής είναι η Index.htm).
8. Πειραματική Ιστοσελίδα με υλικό για το μάθημα των Θρησκευτικών
Περιγραφή: Διδακτική πρόταση με βάση το υλικό του θεολογικού μαθήματος για κατασκευή σχολικής πειραματικής ιστοσελίδας με θέματα που επιλέγουν οι μαθητές. Η παρούσα διδακτική πρόταση επιθυμεί να δώσει το ερέθισμα και το κίνητρο στους συναδέλφους Θεολόγους καθηγητές, σχετικά με το πως και με ποιο τρόπο μπορεί να αξιοποιηθεί το θεολογικό μάθημα μέσα από τις νέες τεχνολογίες και μάλιστα μέσα από υλικό που δημιουργούν οι ίδιοι οι μαθητές.
Δημιουργοί: Σωτήρης Μπουζάρας, Γιώργος Ζυγούρης
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer (Για να τρέξετε την εφαρμογή σωστά θα πρέπει αφού αποσυμπιέσετε να εξαγάγετε [extract] το περιεχόμενο του συμπιεσμένου αρχείου σε φάκελο της επιλογής σας. Γι αυτό πατήστε το κουμπί EXTRACT και ακολουθήστε τις οδηγίες που εμφανίζονται).
9. Δωδεκάορτο
Περιγραφή: Δραστηριότητα με την οποία ζητείται από τους μαθητές να τοποθετήσουν τις εικόνες του Δωδεκάορτου στη σωστή σειρά.
Δημιουργός: Χαρίλαος Δόλγυρας
Απαιτούμενο λογισμικό: MS Excel
10. Παρουσίαση μαθημάτων με χρήση διαφανειών
Περιγραφή: Η παρούσα εργασία αποτελεί μία πρόταση παρουσίασης μαθημάτων της Γ΄ Τάξης του Γυμνασίου με χρήση διαφανειών. Παρουσιάζονται τα εξής μαθήματα: "Οικουμενικές Σύνοδοι Α΄και Β΄", "Χριστιανική άσκηση - Μοναχισμός", "Μορφές χριστιανικής τέχνης" και "Η χριστιανοσύνη στη Δύση διασπάται". Η διδασκαλία του μαθήματος με χρήση διαφανειών μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, γίνεται με άνεση εκ μέρους του εκπαιδευτικού αλλά συγχρόνως αποτελεί και ελκυστικότερο μέσο για το μαθητή, σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Η πρόταση επιδέχεται αλλαγών και συμπληρώσεων ανάλογα με τις διδακτικές ανάγκες και απόψεις του θεολόγου καθηγητή.
Δημιουργός: Αναστάσιος Μαγκούτης
Απαιτούμενο λογισμικό: MS PowerPoint
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.