Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Τα θαύματα μέσα από αναγεννησιακούς ζωγράφους


Ραφαήλ: “Το θαύμα στη λίμνη Γενησαρέτ”
από το http://en.wikipedia.org/wiki/File:V%26A_-_Raphael,_The_Miraculous_Draught_of_Fishes_(1515).jpg
Πρόκειται για το πρώτο επεισόδιο του κύκλου του Πέτρου και απεικονίζει την πρόσκληση του Πέτρου και του Ανδρέα, εμπνευσμένη από το Ευαγγέλιο του Λουκά.
Οι μορφές του Πέτρου και του Ανδρέα είναι κεντρικές στη σύνθεση. Οι άλλοι απόστολοι, τοποθετημένοι σε μια άλλη βάρκα, μαζεύουν τα δίχτυα και δείχνουν να αγνοούν τη σκηνή που ξετυλίγεται πάνω στη βάρκα του Ιησού, όπου ο Πέτρος και ο Ανδρέας εμφανίζονται συνεπαρμένοι από το αντίκρισμα και την αναγνώριση του Μεσσία. Τα σώματά τους είναι ρωμαλέα και με αναγεννησιακές αναλογίες.
Το πανέμορφο τοπίο στο φόντο, τοποθετημένο στις όχθες της λίμνης και ζωγραφισμένο με έντονη αίσθηση της φύσης, αντιστοιχεί στον τόπο όπου ο Ιησούς είχε μόλις κηρύξει και όπου ήταν ακόμα συγκεντρωμένο το πλήθος, σύμφωνα με την ευαγγελική πηγή.
Η λεπτομέρεια που περιγράφει το τεράστιο φορτίο ψαριών που μεταφέρει η βάρκα υπογραμμίζει την αφηγηματική σχολαστικότητα του Ραφαήλ.
από το βιβλίο «RAFFAELLO»
ELECTA – ΗΜΕΡΗΣΙΑ
ο γάμος στην Κανά
Έτσι είχαν γίνει όλα τακτικά και στο γάμο της Κανά, όταν, έξαφνα, στο φαγί απάνω έλειψε το κρασί.
Η Μαρία το έμαθε και, κατασυγχισμένη, πήγε στο γιο της ζητώντας βοήθεια.
-Δεν έχουν κρασί, του είπε.
Ο Ιησούς εννόησε τι του ζήτησε, αλλά δε θέλησε εκείνη την ώρα να το κάνει. Της αποκρίθηκε:
-Τι θέλεις από μένα, μητέρα; Δεν ήλθε ακόμα η ώρα μου.
Η Μαρία όμως δε στενοχωρέθηκε με τα λόγια αυτά του γιου της. Το ήξερε πως εκείνο που του ζητούσε θα το έκαμνε, και η καρδιά της ήταν όλο πίστη σ’ εκείνον.
Και είπε στους υπηρέτες:
-Ό,τι και αν σας πει κάνετέ το.
Ήταν εκεί έξι μεγάλα πιθάρια πέτρινα, με νερό που χρησίμευε στο πλύσιμο των Εβραίων, πριν και μετά το φαγητό.
Ο Ιησούς είπε στους υπηρέτες:
-Γεμίσετε τα δοχεία με νερό.
Και τα γέμισαν οι υπηρέτες ως απάνω.
Και τους λέγει ο Ιησούς:
-Αντλήσετε τώρα και φέρετέ το στον αρχιτρίκλινο.
Στον αρχιτρίκλινο πήγαν οι υπηρέτες το νερό που έβγαλαν από τα πιθάρια και που είχε γίνει κρασί, και, καθώς το γεύθηκε αυτός, φώναξε το γαμπρό και του είπε:
-Όλος ο κόσμος δίνει πρώτα το καλό κρασί, και όταν μεθύσουν, τότε βγάζει το χειρότερο. Εσύ εκράτησες το καλό κρασί ως τώρα.
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ «Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ»
Εκδόσεις ΕΣΤΙΑ

Βερονέζε: “Ο γάμος εν Κανά”
από το http://www.gnostic.org/ihsm/rosary/images_lrg/02_lumi_cana_veronese_lrg.htm
Ο πίνακας εκθειάζεται ήδη από τους συγχρόνους του για τη μεγαλοπρέπεια και τον οίστρο με τον οποίο αποδίδει το ευαγγελικό συμβάν, καθώς και για τον εντυπωσιακό αριθμό των εικονιζόμενων (133 μορφές). Μεταξύ αυτών, αξίζουν ιδιαίτερη μνεία οι μουσικοί της “μικρής συναυλίας”, στο πρώτο πλάνο, που δεν είναι άλλοι από τον Τιτσιάνο, τον Βερονέζε, τον Τιντορέτο και τον Μπασάνο.
Η θρησκευτική σημασία του έργου είναι δεδομένη, παρά την παρουσία πολλών “καλεσμένων”, ορισμένοι από τους οποίους, μάλιστα, αδιαφορούν για τη γαμήλια τελετή. Η μορφή του Χριστου δεσπόζει στο μέσον και βρίσκεται στον ίδιο άξονα με τον σφαγέα που ετοιμάζει τον αμνό, σύμβολο της Θείας Ευχαριστίας.
από το βιβλίο “ΛΟΥΒΡΟ”
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.