Ο αληθινός
Θεός , διακηρύσσει ο Χριστός , είναι πνεύμα. Δηλαδή , δεν είναι όπως οι
ψεύτικοι θεοί των ειδωλολατρών , που είναι ξύλινα ή αργυρά ή χρυσά
αγάλματα και τα έκλειναν μέσα σε καλλιμάρμαρους ναούς και τα φύλαγαν να
μην τα κλέψουν. Ο αληθινός Θεός δεν είναι ύλη , δεν είναι υλικό σώμα ,
που περιορίζεται σε τόπο και χρόνο. Ο αληθινός Θεός είναι πνεύμα , είναι
άυλος , ασώματος , αόρατος , και βρίσκεται παρών σε κάθε τόπο και
χρόνο.
Ο άνθρωπος
με την ψυχή , με το πνεύμα του , συγγενεύει με το Πνεύμα , με το Θεό. Ο
άνθρωπος ''εικών τουβ Θεού '' ( Α΄Κορ. 11,7 ) , μπορεί με το πνεύμα του
να επικοινωνήσει με το Θεό και να τον λατρεύσει. Η λατρεία είναι
πνευματική. Η λατρεία στο χριστιανισμό δεν είναι θυσίες ζώων και
ανθρώπων , αλλά είναι νοερά , πνευματική λατρεία. Ο άνθρωπος ,
σ`οποιοδήποτε σημείο της γης κι αν βρίσκεται , είτε στα βάθη των
σπηλαίων είτε στα ύψη του ουρανού είτε στα πελάγη των θαλασσών , μπορεί
να υψώσει το νου και την καρδιά του προς τα άνω και να λατρεύσει το
Θεό.Ολόκληρο το υλικό σύμπαν είναι ένας ωραίος ναός του Θεού , αλλά και
πέρα από το υλικό σύμπαν ναός αχειροποίητος είναι ψυχή , το πνεύμα του
ανθρώπου. Πνεύμα είναι ο Θεός και '' εν πνεύματι '' (ε.α ) πρέπει να
προσκυνείται.
Αλλά
προσθέτει και '' εν αληθεία '' . Όχι μόνο θεωρητικώς αλλά και πρακτικώς
πρέπει να λατρεύεται . Και εξηγούμεθα. Ο Θεός , ο αληθινός Θεός , είναι
δίκαιος ; δίκαιος πρέπει να είναι και ο άνθρωπος που τον λατρεύει. Ο
Θεός είναι φιλάνθρωπος ; φιλάνθρωπος πρέπει να είναι και ο άνθρωπος. Ο
άνθρωπος μιμητής του Θεού στην καθημερινή του ζωή. Εάν όμως ο Χριστιανός
δεν φροντίζει να αποκτήσει τις θεϊκές αρετές , αλλά ζει με αδικία , με
ψέματα , με κακία και μοχθηρία , τότε η λατρεία του , και αν κάνει
χίλιες προσευχές , δεν είναι λατρεία '' εν αληθεία '' . Είναι λατρεία
τυπική , λατρεία των χειλέων και όχι της καρδιάς.Θεωρία και πράξις
πρέπει να συμβαδίζουν.Πίστις αληθινή και ζωή αγία , να η '' εν πνεύματι
και αληθεία '' λατρεία του Θεού .
† Επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτη
( μέρος ομιλίας του στο Ευαγγέλιο της Κυριακής )
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.