▼
Παρασκευή 30 Μαΐου 2014
Πέμπτη 29 Μαΐου 2014
Η Ανάληψη του Κυρίου (π.Αλεξάνδρου Σμέμαν)
Ἕνα ρίγος χαρᾶς διαπερνᾶ τὴ λέξη “ἀνὰληψη”, πού δείχνει μιὰ πρόκληση πρὸς τοὺς ἀποκαλούμενους “νόμους τῆς φύσεως”, πρὸς τὴ διαρκῆ κάθοδο καὶ πτώση· εἶναι μιὰ λέξη πού ἀκυρώνει τοὺς νόμους τῆς βαρύτητας καὶ πτώσης. Ἐδῶ ἀντίθετα τὰ πάντα εἶναι ἐλαφράδα, πέταγμα, μιὰ ἀτέλειωτη ἄνοδος. Ἡ Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου γιορτάζεται σαράντα μέρες μετὰ τὸ Πάσχα, τὴν Πέμπτη τῆς ἕκτης ἑβδομάδας μετὰ τὴ γιορτὴ τῆς Ἀνάστασης τοῦ Χριστοῦ.
Τὴν Τετάρτη, τὴν παραμονή, ἡ Ἐκκλησία τελεῖ τὴν ἀποκαλούμενη
Τετάρτη 28 Μαΐου 2014
ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ: Δεύτερη κλήρωση εάν τα θέματα δεν διδάχθηκαν
Εξαιρετικά και μόνο για διδακτικό έτος 2013-2014,
σε περίπτωση που διαπιστωθεί θέμα ή θέματα που κληρώθηκαν δεν είχαν
διδαχθεί στο συγκεκριμένο σχολείο για απόλυτα δικαιολογημένους λόγος,
είναι δυνατή δεύτερη κλήρωση θεμάτων και για το μάθημα της Νέας
Ελληνικής Λογοτεχνίας υπό τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στην Υ.Α.
4707/2014.
Τα παραπάνω προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑΝ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ)
Η ίδια απόφαση ορίζει επίσης ότι στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις (α) για την προφορική εξέταση των μαθητών όλα τα θέματα καταρτίζονται από τον οικείο διδάσκοντα, (β) για την γραπτή εξέταση ισχύουν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 33 του Π.Δ. 60/2006 όπως κάθε φορά ισχύει.
Τα παραπάνω προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑΝ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ)
Η ίδια απόφαση ορίζει επίσης ότι στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις (α) για την προφορική εξέταση των μαθητών όλα τα θέματα καταρτίζονται από τον οικείο διδάσκοντα, (β) για την γραπτή εξέταση ισχύουν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 33 του Π.Δ. 60/2006 όπως κάθε φορά ισχύει.
Αναδημοσίευση: http://religionslehrer.blogspot.gr/2014/05/blog-post_28.html
Χριστός ανέστη χαρά μου!
Η Ανάσταση συνεχίζεται! Αυτό δείχνει και η γιορτή της Αποδόσεως του
Πάσχα. Τα ιδία γράμματα της νύχτας της Αναστάσεως, ακούγονται και κατά
την Απόδοση του Πάσχα. Τελείται μια μέρα πριν απ’ τη γιορτή της
Αναλήψεως.
Κάθε μεγάλη γιορτή στην Ορθόδοξη λατρεία έχει την «απόδοσή» της. Κάθε
γιορτή είναι ζωντανό γεγονός, που επαναλαμβάνεται στη ζωή της Εκκλησίας,
στη ζωή του πιστού.
Αλλά και για άλλο λόγο γίνεται ο επανεορτασμός μιας εορτής, δηλαδή η
απόδοσή της. Για ν’ απολαύσουμε ακόμα μια φορά την ομορφιά της γιορτής.
Όταν ένα θέαμα είναι ωραίο, ποθούμε να το ξαναδούμε. Όταν ένα φαγητό
είναι νόστιμο, θέλουμε να το ξαναγευτούμε. Ο εορτασμός κάποιου γεγονότος
της ζωής του Χριστού ή της Θεοτόκου, προξενεί γλυκύτητα στη ψυχή, που
θέλει να το ξαναγιορτάσει.
Τη γλυκύτητα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο γεγονός, την αισθανόμαστε
για τη γιορτή του Πάσχα. Γιορτή ευφροσύνης. «Πανήγυρις έστι
πανηγύρεων». Ποτέ άλλοτε δεν σκιρτά η ψυχή τόσο πολύ, όσο τη νύχτα της
Αναστάσεως. Χαιρόμαστε για το θρίαμβο του Αναστάντος Κυρίου.
Θρίαμβος της ζωής κατά του θανάτου. Του Χριστού κατά του Άδη. Της χαράς
κατά της λύπης. Της αλήθειας κατά του ψεύδους. Αυτή η ευφροσύνη για την
Ανάσταση του Χριστού είναι καθολική και αιώνια. Ουρανός και γη
συγχορεύουν. Όχι μια φορά. Πάντοτε, αιώνια. «Ουρανοί μεν επαξίως
ευφραινέσθωσαν, γη δε αγαλλιάσθω· εορταζέτω δε κόσμος, ορατός τε άπας
και αόρατος. Χριστός γαρ εγήγερται, ευφροσύνη αιώνιος» (κανόνας Πάσχα).
(Αρχιμ.Δανιήλ Γ. Αεράκη, «Πάσχα Κυρίου»
Για να διαβάσεις την συνέχεια κάνε κλικ εδώ
Και μιας και είναι η τελευταία μέρα που λέμε το Χριστός ανέστη
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΑΔΕΛΦΙΑ!!!!!
Αναδημοσίευση: http://enakathemera.blogspot.gr/2014/05/blog-post_28.html
Τρίτη 27 Μαΐου 2014
Το "Παράξενο Φρούτο"
Ένα
καταπληκτικό animation με τον τίτλο «Strange Fruit», έρχεται να δώσει
απάντηση στον αν ο ρατσισμός είναι επιδημία κι αν είναι πώς μπορούμε να
σταματήσουμε την εξάπλωσή του και να πολεμήσουμε το κακό στη ρίζα του.
Το
τρυφερό και συγκινητικό animation παρουσιάζει την ειρηνική
καθημερινότητα ενός πατέρα και του γιου του που διακόπτεται από ένα
άγνωστο αγόρι, διαφορετικού χρώματος από τους ίδιους.Το βίντεο που σκηνοθέτησαν οι Shimi Asresay και Hili Noy έχει κερδίσει αμέτρητα βραβεία, μεταξύ των οποίων τη μαθητική διάκριση, στο 9ο Αnimfest της Αθήνας.
Πρόκειται για μία αλληγορία που πραγματεύεται τα φαινόμενα του ρατσισμού ως επίκτητη πολιτιστική επιδημία και το ζήτημα της προσωπικής συνείδησης του καθενός από εμάς, σε σχέση με την εκπαίδευση που λαμβάνουμε από την οικογένεια και το περιβάλλον μας.
Μπορούμε πραγματικά να επιμείνουμε στο προσωπικό μας σύστημα πεποιθήσεων, όταν αυτό που πρέπει να πιστέψουμε, υπαγορεύεται σε εμάς;
Η ταινία παρουσιάζει το πόσο εύκολα μπορούμε να αποκτήσουμε το φόβο και το μίσος για τους «ξένους» καθώς και το πόσο εύκολα μπορεί τελικά να γίνουμε οι ίδιοι «ξένοι»
Δείτε το εδώ
Αναδημοσίευση:http://www.kar.org.gr
13. Η Παράδοση της Εκκλησίας: Πολύτιμη κληρονομιά ζωής ή τροχοπέδη της;
Η εισαγωγική παρουσίαση του μαθήματος
Ο εννοιολογικός χάρτης του μαθήματος με τις βασικότερες έννοιες
Ένα εύκολο σταυρόλεξο
Δραστηριότητα: σωστό ή λάθος
Και το καθιερωμένο κουίζ επανάληψης
Δευτέρα 26 Μαΐου 2014
Θέματα Θρησκευτικών από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ)
H Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης
Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) περιλαμβάνει θέματα για τις προαγωγικές εξετάσεις του
σχολικού έτους 2013-14 της Α΄ Τάξης των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των
ΕΠΑΛ, Ημερήσιων και Εσπερινών, της Α΄ Τάξης των Καλλιτεχνικών, Μουσικών
και Εκκλησιαστικών Λυκείων, καθώς και της Β’ Τάξης των Εσπερινών ΓΕΛ.
Από αυτά θα κληρώνεται το 50% των θεμάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα, όπως
αυτά προσδιορίζονται στο Ν. 4186/2013 και στο Ν. 4264/2014.
Οι ειδικοί τύποι Γενικών Λυκείων (Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά και Μουσικά),
εφόσον δεν υπάρχει ειδική διάταξη καθορισμού της εξεταστέας ύλης των
μαθημάτων που εξετάζονται με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης
Δυσκολίας, αντλούν θέματα από την τράπεζα θεμάτων του ΓΕΛ ή του ΕΠΑΛ.Οι σύνδεσμοι παρακάτω οδηγούν στα αντίστοιχα θέματα του μαθήματος των θρησκευτικώνΑ Γενικού Λυκείου Ημερησίου
Α Γενικού Λυκείου Eσπερινού
Β Γενικού Λυκείου Εσπερινού
Α Επαγγελματικού Λυκείου Hμερήσιου
Α Γενικού Λυκείου Μουσικού
30. Περιμένοντας το Μεσσία: το «πλήρωμα του χρόνου»
Η εισαγωγική παρουσίαση του μαθήματος
Και το καθιερωμένο κουίζ επανάληψης του μαθήματος
29. Ο Ιουδαϊσμός συναντάται με τον Ελληνισμό
Η εισαγωγική παρουσίαση του μαθήματος
Διαδραστικός χάρτης ελληνιστικών βασιλείων
Το χρονολογικό πλαίσιο της εποχής μετά την αιχμαλωσία
Ένα εύκολο σταυρόλεξο με έννοιες από το μάθημα
Και το καθιερωμένο κουίζ
28. O δημιουργός Θεός φροντίζει για τους ανθρώπους όλου του κόσμου
Η εισαγωγική παρουσίαση του μαθήματος
Συλλογή εικόνων: Ο προφήτης Ιωνάς
Ένα εύκολο σταυρόλεξο
Το καθιερωμένο κουίζ
Ακούστε τη λέξη "Οικουμένη" σε διάφορες γλώσσες
27. «Αδάμ που εί;»:Ο άνθρωπος απομακρύνεται από το Θεό
Η εισαγωγική παρουσίαση του μαθήματος
Παρουσίαση, Μορφές του κακού στην δυτική εικονογραφία
Ένα εύκολο σταυρόλεξο
Συλλογή εικόνων με τον Κάιν και τον Άβελ
Συλλογή εικόνων: Η Κιβωτός του Νώε
Συλλογή εικόνων: Ο πύργος της Βαβέλ
Δραστηριότητα: το κακό στον σύγχρονο κόσμο
Το καθιερωμένο επαναληπτικό κουίζ
Ακούστε τη λέξη "αμαρτία" σε διάφορες γλώσσες